اخراج زنان مسلمان از بریتانیا

© AFP 2023 / Alain Jocardدیوید کمرون
دیوید کمرون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زنان مسلمان بریتانیای که زبان انگلیس را نمی دانند از بریتانیا اخراج می گردند

دیوید کمرون صدارعظم انگلستان، پلان برگزاری امتحان اجباری دانستن زبان انگلیسی برای خانمان مسلمان بریتانیائی را که غرض تشکیل خانواده به بریتانیا آمده اند، اعلام نمود, که در صورت ندانستن زبان انگلیس از بریتانیا اخراج میگردد. کمرون در جریان برنامه مستقیم رادیوی بی بی سی تذکر داد که موجودیت طفل نمیتواند مانع اخراج خانمان گردد. خانمان مسلمان در جریان 2.5 سال باید نشان بدهند که به زبان انگلیس آشنائی پیدا کرده اند. او تاکید کرده گفت: ما نمیتوانم ضمانت کنیم که شما در صورت سطح پائین دانستن زبان انگلیس, در بریتانیا باقی بمانید. این تدابیر جدی در مقابل کسانیکه در کشور ما میایند, نیز تطبیق میگردد.

اطفال مهاجر که یکی از والدین ایشان در بریتانیا مستقر شده است، به شکل اتومات تابعیت بریتانیا را بدست میاورند، در صورتیکه مادر ایشان اخراج شده باشد، میتوانند با پدر خود باقی بمانند. به این مفهوم که مادر نمی تواند در صورت اخراج از بریتانیا فرزندان خود را با خود ببرد.

او تاکید کرد، این تدابیر خاص در مقابل زنان مسلمان اتخاذ میگردد. گفته میشود که اکثر زنان مسلمان بریتانیا زبان انگلیسی را نمی دانند، زیرا در انزوا قرار دارند. از جمله 190 هزار خانم مسلمان که در بریتانیا بود و باش دارند، صرف 38 هزار آنها آشنائی کامل با زبان انگلیسی دارند. او تاکید کرد که اتخاذ چنین تدابیر میتواند مانع توسعه افراطگرا ها اسلامی شود. کسانیکه زبان جامعه را نمی دانند، بیشتر تحت تاثیر تبیلغات تندرها و افرطی های مانند داعش قرار میگرند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала