کمیته مجلس سنای امریکا نامزدی قوماندان نو نیروها در افغانستان تائید کرد

© Fotolia / trekandphotoکانگرس امریکا
کانگرس امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تائید نامزدی قوماندان نو نیروهای امریکایی در افغانستان

کمیته امور نیروهای مسلح مجلس سنای کانگرس امریکا نامزدی تورن جنرال جان «میکا» نیکلسون را به مقام قوماندانی نیروهای امریکایی در افغانستان تائید کرد. انتظار میرود که او به زودی توسط ترکیب کامل مجلس سنا تائید خواهد شد و جنرال جان کیمبل را که استفعا میکند، در این مقام تعویض خواهد کرد.
نیکلسون چندی قبل، طی سخنرانی در جلسه استماعیه مجلس سنا با نظر در این باره موافقه نمود که اوضاع در سال های اخیر در افغانستان بدتر شده میرود. او گفت:" این افغانستان است و در آنجا همیشه خشونت وجود خواهد داشت". نیکلسون به این ارتباط اعلام داشت که از موضعگیری کیمبل که در سال گذشته به رئیس جمهور بارک اوباما بطی ساختن خروج نیروهای امریکایی را از این کشور سفارش کرده بود، حمایت میکند. او در عین حال اشاره نمود که در صورت تائید به مقام نو اوضاع را مستقلانه ارزیابی و تعیین خواهد کرد که به چه تعداد نیروهای امریکایی برای حمایت از اردوی افغانستان که با جنبش طالبان مبارزه میکند، ضروری می باشد.
نیکلسون قبلاً مدت سه ونیم سال در افغانستان ایفای وظیفه نموده و در آنجا قوماندانی فرقه 82 دیسانت هوایی را بر دوش داشت.
پیتیر کوک سکرتر مطبوعاتی پنتاگون راجع به او گفت:" او اهمیت و پیچیدگی ماموریت ما را در افغانستان میداند". جنرال نیکلسون در این اواخر رهبری قوماندانی متحد نیروهای ناتو که مقر آن در شهر ازمیر ترکیه قرار دارد، بر عهده داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала