میلیر: اتحادیه اروپایی باید «جریان شمالی – 2» را مانند، پروژه اول مورد توافق قرار دهد

© Sputnik / Artiom Zhitenev /  مراجعه به بانک تصاویر الکسی میلیر رئیس کمپنی گازپروم روسیه
الکسی میلیر رئیس کمپنی گازپروم روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه وضع نمودن رژیم تبعیضی نسبت به پروژه خط لوله گاز «جریان شمالی – 2» را درک کرده نمی تواند

کمپنی «گازپروم» عقیده دارد که پروژه خط لوله گاز «جریان شمالی — 2» باید توسط مقامات اروپایی بر اصول مشابه، مانند «جریان شمالی» مورد توافق قرار گیرد. این مطلب را الکسی میلیر رئیس کمپنی گازپروم روسیه به ژورنالیستان اعلام داشت.
میلیر گفت:"ما در باره پروژه خط لوله گاز «جریان شمالی — 2» به همان رژیم توافقاتی، مانند پروژه «جریان شمالی — 1» کار میکنیم. پروژه خط لوله گاز «جریان شمالی — 2» — یکی از لوله های گازی بحری می باشد که گاز از طریق آن به اروپا صادر میشود و ما نمی دانیم که چرا برای«جریان شمالی — 2» باید کدام رژیم تبعیضی نسبت به پروژه های دیگر وضع گردد".
پروژه خط لوله گاز «جریان شمالی — 2» اعمار دو شاخه خط لوله گاز را با ظرفیت 55 میلیارد مترمکعب گاز در سال از سواحل بحیره بالتیک روسیه تا المان پیشبینی میکند. در کمپنی خاص ایجاد شونده Nord Stream-2 AG به کمپنی گازپروم 50 فیصد سهام و به پنج کمپنی اروپایی BASF، E.On، Engie، OMV، Shell — هرکدام 10% سهام تعلق خواهند داشت.
اوکراین با این پروژه مخالفت میکند. برعلاوه این لیتوانیا، استونیا، لاتویا، پولند، هنگری، رومانیا و سلواکی در اواخر سال گذشته به بروکسل نامه انتقاد از این پروژه ارسال داشته بودند و اعلام نموده اند که این پروژه وابستگی اروپا را به روسیه افزایش میدهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала