مسکو: طیارات جنگی امریکا شفاخانه های حلب را بمباران کرده، نه روسیه

© Photo / Ministry of defence of the Russian Federationتورن جنرال ایگور کاناشینکوف نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه
تورن جنرال ایگور کاناشینکوف نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طیارات جنگی روسیه اهداف ملکی را در سوریه بمبارد نمی کنند

وزارت دفاع روسیه اعلام داشت که دو طیاره جنگی امریکایی در روز چهارشنبه گذشته شهر حلب در سوریه را بمباران کردند. طیارات جنگی روسیه در این منطقه عملیات انجام نداده‌ اند.

طبق گزارش آژانس اسوشیتید پرس، یکی از نمایندگان پنتاگون در روز چهارشنبه نیروهای سوریه و روسیه را به تخریب دو شفاخانه مهم حلب در نتیجه حملات هوایی متهم کرد. ولی به زمان دقیق این حملات اشاره‌ نکرده است.

اما جنرال ایگور کاناشنکوف، نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه اعلام داشت:"فقط طیارات ائتلاف ضد داعش روز چهارشنبه بر فراز شهر حلب پرواز کردند. در ساعت 13:55 به وقت مسکو دو طیاره جنگی نیروی هوایی امریکا از خاک ترکیه وارد حریم هوایی سوریه شدند. آنها مستقیماً وارد شهر حلب شده و بر اهداف در این شهر حمله نمودند.

جنرال افزود: اهداف روسیه در روز چهارشنبه در بیست کیلومتری شهر حلب واقع بودند.

در عین حال وزارت خارجه امریکا هرگونه حمله از سوی طیارات جنگی ائتلاف را در حلب رد کرد و گفت: ائتلاف هیچ عملیاتی در حلب انجام نداده است.

استیو وارن، سخنگوی پنتاگون نیز در پاسخ به اینکه آیا ائتلاف ضد داعش می‌تواند به مخالفان در حلب و یا بهبود دسترسی آنها بر کمک‌های بشردوستانه در این شهر کمک کند یا خیر گفته، ائتلاف ضد داعش همچنان توجه خود را بر مبارزه با داعش متمرکز ساخته که در واقع در این بخش سوریه حضوری ندارد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала