نیروهای دموکراتیک سوریه شهر ال شداد را از داعش آزاد کردند

© Sputnik / Michael Alaeddinجنگ در سوریه
جنگ در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آزادسازی شهر ال شداد در سوریه

نیروهای دموکراتیک سوریه در نتیجه نبردهای سه روزه با حمایت هوایی طیارات ایتلاف ضد تروریستی توانستند کنترول خود را بر شهر مهم ستراتیژیک ال شداد در ولایت استخراج کننده نفت خاساکا در سرحد با عراق قایم نمایند.

طبق معلومات که خبرنگار خبرگزاری «سپوتنیک» از تاجکیر کوبانی یکی از نمایندگان نیروهای دموکراتیک سوریه دریافت کرده، در حال حاضر در شهر و اطراف آن کارهای بازسازی و جستجوی تروریستان که در محلات مسکونی اطراف شهر پنهان شده باشند، جریان دارند. کوبانی همچنان خبر داد که در جریان عملیان 17 نفر مسلح داعش به اسارت گرفته شده اند.

در عین حال، طبق معلومات که خبرگزاری «سپوتنیک» از منابع موثق دریافت کرده، ترکیه بصورت فعالانه در منطقه ازاز در شمال ولایت حلب افراد مسلح گروه جبهه النصره و احرارالشام را برای آن نفوذ میدهد، تا از کنترول نیروهای دفاع خودی کردان و نیروهای دموکراتیک سوریه بر شهر ازاز جلوگیری نماید. خبر داده شده که انتقال جهادیون به میانجی گری سازمان ملی استخباراتی ترکیه تحقق می یابد.

چون راه بین ازاز و ادلیب را نیروهای حکومتی سوریه کنترول میکنند، افراد مسلح را از ادلیب به ترکیه و از انجا از طریق انجوپینار و کیلیس به ازاز انتقال میدهند. از ادلیب به ازاز در حدود 1200 نفر و 30 تن مهمات روان شده اند.
فیرات خلیل به خبرگزاری «سپوتنیک» خبر حمایت ترکیه را از جهادیون تائید کرد. خلیل گفت:" دیروز حوالی ساعت 15 از خاک ترکیه از طریق انجوپینار به ازاز 4 موتر حامل سلاح و 300 نفر مسلح اعزام شدند که در کمپ ها در ترکیه آمادگی دیده اند".

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала