اوباما پلان مسدود کردن زندان گوانتانامو را به کانگرس ارسال کرد

© REUTERS / U.S. Department of Defense/Petty Officer 1st Class Shane T. McCoyزندان گوانتانامو
زندان گوانتانامو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باراک اوباما رئیس جمهور امریکا طرح مسدود نمودن زندان جنجالی گوانتانامو را به کانگرس فرستاد.

طبق قوانین امریکا، زندان گوانتانامو بدون موافقت کانگرس امکان ندارد مسدود گردد و زندانیان آن به زندان های دیگر در امریکا انتقال گردد. پلان باراک اوباما رئیس جمهور امریکا اعضای کانگرس را متقاعده به بررسی این قانون نمود.
پیش از این، باراک اوباما اعلام کرد، « پلانی را که ما امروز ارائه می کنیم، نه تنها در مورد مسدود نمودن زندان گوانتانامو می باشد، بلکه صحبت در مورد به پایان رساندن این مرحله در تاریخ ما است». وی افزود: "باز نگهداشتن این زندان مغایر با ارزش های ملی ماست و به جایگاه ما در جهان لطمه می زند و لکه ای بر دوسیه ما بعنوان کشوری با بالاترین معیارهای حکومت قانون". احتمال دارد این اخرین جانس برای عملی ساختن یکی از وعدهایی اولی رئیس جمهور امریکا باشد. علاوه براین، اختلافات نظر در مورد بستن این زندان بدنام در بین کاندیدان انتخابات ریاست جمهوری امریکا وجود دارد.

مارکو روبیو کاندید انتخابات ریاست جمهوری امریکا سال 2016 گفت:« وقتی من رئیس جمهور شدم، یک جنگ واقعی علیه تروریزم اعلام خواهم کرد. اگر کدام تروریستی گرفتار شود، در منهتن محاکمه نمی شود و به آنها حق سکوت داده نخواهد شد، ما آنها را به نوادا ارسال نمی کنیم، بلکه تمام آنها را در گوانتانامو حبس می کنیم».

بن کارسون کاندید دیگر انتخابات ریاست جمهوری امریکا گفت: واضح است که زندان گوانتانامو را لازم نداریم، اما نیازی نیست که تروریست ها را وارد خاک خود کنیم که بعد پایه و اساس بحث ها حقوق آنها گردد. زندانیان در گوانتانامو باشند و ما نیازی نداریم که به آنها فکر کنیم».

اما دونالد ترامپ طی سخنرانی اش گفت:" من میخواهم شکنجه با آب و چیزی بدتر از آن را باز گردانم".

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала