وسایل محافظوی وسایط زرهدار

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر ماشین محاربوی پیاده
ماشین محاربوی پیاده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وسایط زرهدار روسیه با وسایل اضافی دفاعی تجهیز شده اند

اینکه وسایط زرهدار ساخت روسیه خوب محافظت شده، کارشناسان تسلیحات در سراسر جهان میدانند. زره بهتر و توامیت انجن و تجهیزات میخانیکی و زوایای محاسبه شده مناسب بدنه و برج واسطه در حل این مسایل کمک میکند. ولی آنها تضمین کامل عدم آسیب پذیری در برابر وسایل عصری ضدتانک داده نمی توانند. وسایل اضافی حفاظت فعال ضروری می باشند که مستقماً بر مهمات ضدتانک و یا سیستم اداره آتشی مجتمع ضدتانک تائثیر میکنند.

بکاربرد مجتمع های الکترونی مقابله به حرف نو در شیمای حفاظت تانک ها، ماشین های محاربوی پیاده و زرهپوش ها مبدل گشته است. یکی از آنها سیستم نوری — الکترونی خنثی سازی موسوم به «شتورا» یا پرده محسوب میشود. این سیستم که در سال های 1980 طراحی شده بود، ماشین محاربوی را در برابر راکت های فوق العاده دقیق هدایت شونده ضد تانک حفاظت میکند. آخذه های بسیار حساس «شتورا» از قبل منبع تشعشعات لایزری یا کانال دیگر هدایت کننده راکت را کشف میکند. و سیستم بصورت خودکار دستگاه را بکار می برد که موانع را برای سیستم اداره راکت بوجود می آورد. در این صورت اصابت دقیق بر هدف ناممکن میگردد.

در این روزها در شبکه جهانی ویدیوی با بخش آزمایشات ماشین محاربوی BMP-3Mروسیه در پولیگون یکی از کشورهای عربی منتشر گردید. هنگام آتش از مجتمع راکتی هدایت شونده ضد تانک بر ماشین محاربوی راکت اثنای پرواز بسوی هدف، بصورت ناگهانی مسیر حرکت خود را تغییر میدهد و از هدف منحرف میشود. ماشین محاربوی پیاده (BMP-3) که کارخانه ماشین سازی کورگان تولید میکند، بی مورد به یکی از بهترین ماشین های محفوظ در جمله وسایط زرهدار معاصر مبدل نه گشته است. این ماشین محاربوی توسط پرده زرهی و مجتمع دفاع فعال دینامیکی و مجتمع یادشده الکترونی «شتورا» تجهیز میشود. ولی این همه حالا عصری ساخته شده اند. در ترکیب آن پروجکتورهای ماورای سرخ نیز شامل می باشند. آنها مواضع آتشی مجتمع راکتی هدایت شونده ضد تانک را در فاصله دونیم کیلومتر کشف میکنند. طوریکه میگویند: مطلع بودن به معنی مسلح بودن است. نظر به نزدیک شدن راکت قدرت پروجکتور افزایش می یابد و راکت از مسیر کاملاً منحرف میگردد و مسیر حرکت خود را تغییر میدهد. مجتمع در عین حال توان مقابله با چند مجتمع راکتی هدایت شونده ضد تانک دارد که از جهات مختلف حملات انجام میدهند. به اساس معلومات کارشناسان، سیستم روسی توان مقابله موثر با همه مجتمع های راکتی هدایت شونده ضد تانک خارجی دارا می باشد.

بصورت کل، سیستم های حفاظتی وجود دارند که بر اصول دیگر فعالیت میکنند. در BMP-3 عصری شده مجتمع حفاظتی فعال «ارینا — ای» نصب شده است. این مجتمع نه تنها راکت های ضد تانک و مرمی ها را منحرف می سازد، بلکه آنها را توسط مهمات خاص که توسط عناصر خاص نابودکننده تجهیز شده، از بین می برند. ارینا همه عملیات لازم را بصورت مستقلانه، بعد از دریافت سیگنال از رادار داخل ماشین محاربوی انجام میدهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала