آمادگی تونس برای مبارزه با داعش

© Flickr / Chaoyue Panآمادگی تونس برای مبارزه با داعش
آمادگی تونس برای مبارزه با داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تونس از نفوذ گروه تروریستی "دولت اسلامی" در شرق نزدیک هراس دارد. رهبری این کشور به منظور جلوگیری از نفوذ داعش به این کشور تصمیم ساخت یک دیوار محکم در سرحد این کشور با لیبیا را اتخاذ کردهاست.

طول این دیوار در سرحد با لیبیا 200 کیلومتر می باشد و مرحله نخست ساخت آن به پایان رسیده است. محدودیت ها برای جلوگیری از نفوذ تروریست به این کشور، شامل دیوار محکم، سیستم های نظارتی و خندق پر از آب می باشد. تصمیم ساخت دیوار در سرحد این کشور با لیبیا پس از درگیری خونین نیروهای نظامی تونس با گروه تروریستی "دولت اسلامی" که در نتیجه آن ده ها تن کشته شدند، اتخاذ گردید.

علاوه براین، رهبری تونس به منظور جلوگیری از نفود داعش از سرحد لیبیا دستور افزایش کنترول و محدود ساخت دسترسی به مناطق سرحدی جنوبی این کشور را صادر نمود. در حال حاضر وظیفه اصلی نیروهای نظامی تونس جلوگیری از نفوذ داعش به این کشور می باشد.

تونس به شدت نگران افزایش تعداد حملات تروریستی در لیبیا کشور همسایه می باشد. جنگجویان داعش در سال 2015 به بخش سیاحت این کشور به شدت آسیب رساندند. تروریست های داعش دو حمله تروریستی در مناطق سیاحتی این کشور انجام دادند که منجر به کشته ده ها گردشگر خارجی شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала