جان کری بر ختم بحران در سوریه و یمن تاکید کرد

© AP Photoجان کری
جان کری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه امریکا با مقامات عربستان سعودی روی بحران سوریه و وضعیت در یمن بحث و گفتگو نموده است.

در این باره رادیوی آزادی به نقل از منابع بین المللی خبر داده است.
جان کری وزیر امور خارجه امریکا دیروز با شاه سلمان پادشاه عربستان سعودی و مقامات بلند رتبه این کشور، ملاقات کرد.
خبرنگارانی که وزیر امور خارجه امریکا را در این سفر همراهی می کردند، می گویند که این گفتگو ها روی بحران جاری در سوریه تمرکز داشت.
جان کری که واشنگتن را به قصد بازدید سه روزه از عربستان سعودی و فرانسه ترک کرده، در ملاقات با مقامات سعودی روی تنش ها در یمن و سایر مسایل امنیتی نیز مذاکره کرد.
طبق گزارش های واصله، جان کری دیروز پس از دیدار با پادشاه عربستان سعودی، با شهزاده محمد بن نایف ولیعهد، محمد بن سلمان وزیر دفاع و عادل الجبیر وزیر خارجه این کشور، نیز ملاقات های انجام داد.
وزیر امور خارجه امریکا در حالی با مقامات عربستان سعودی روی وضعیت سوریه گفتگو نمود که قرار است گفتگوهای صلح برای پایان بخشیدن به بحران سوریه در هفته آینده در شهر ژینیو آغاز شوند.
یک گروه اپوزیسیون سوریه که از حمایت عربستان سعودی برخوردار است، گفته، در گفتگوهای صلح سوریه اشتراک می کند.
سلیم المسلت سخنگوی کمیته مذاکره کننده اپوزیسیون سوریه دیروز در ریاض در صحبت با خبرگزاری رویتر گفت، در ژینیو باید روی انتقال قدرت صحبت شود:"جاییکه روند انتقال سیاسی سوریه در آن آغاز می شود، ژینیو است و بر رژیم بشار اسد فشار وارد شود که به اراده جامعه بین المللی تن در دهد."
گفتگو های صلح سوریه به میانجیگری سازمان ملل متحد بعد از توافق آتش بس یک هفته یی صورت می گیرد.
در عین حال، ستفان دی مستورا نماینده خاص سازمان ملل متحد برای سوریه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره از شهر ژینیو گفت، اکنون فرصت مذاکرات صلح در سوریه در مقایسه با گذشته نسبت به هر زمان دیگر بیشتر است.
متحدین غربی به شمول واشنگتن، ریاض و انقره از گروه های سیاسی و نظامی مخالف حکومت سوریه حمایت می کنند. روسیه و ایران در پهلوی اردوی سوریه با گروه های تروریستی در سوریه مبارزه میکنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала