کانگرس امریکا: جنگ با مواد مخدر در افغانستان با ناکامی مواجه شده است

© REUTERS / Parwiz/Filesمواد مخدر
مواد مخدر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در مجلس نمایندگان کانگرس امریکا جلسه استماعیه با شرکت نمایندگان وزارت دفاع امریکا که در برابر نمایندگان پارلمان راجع به جریان «جنگ با مواد مخدر» در افغانستان که مدت 15 سال ادامه دارد، گزارش می دادند، صورت گرفت. اعضای مجلس نمایندگان پارلمان امریکا به نتیجه غیرقناعت بخش رسیدند. مجله Reason در این باره خبر داده است.

مجله نتیجه گیری کانگرس مین توماس میسی را چنین نقل میکند:" جنگ با مواد مخدر در افغانستان با شکست کامل مواجه شده است".
امریکا مجموعاً در بازسازی افغانستان از سال 2002 مبلغ 113 میلیارد الر مصرف کرده است. این پول برای تعلیم و تسلیح اردوی افغانستان که اردوی امریکا بعد از 15 سال به حمایت از آن ادامه میدهد و بسیاری کارشناسان امریکایی آن را فاقد قابلیت محاربوی شناخته، سازماندهی ارگان های اداره خودی و ساختارهای دولتی، منجمله جهت مبارزه با مواد مخدر استفاده شده است.
بعد از آن که امریکا رژیم ظالبان را در سال 2001 سقوط داد، تولید تریاک سه برابر افزایش یافته است. طبق گزارش شورای امنیت سازمان ملل متحد، گروه که قبل از مداخله امریکا با تجارت مواد مخدر مبارزه میکرد، حالا یک سوم تمام عواید خود را از مدرک فروش مواد مخدر دریافت میکند. افغانستان 90% بازار هیروئین جهان را به خود اختصاص داده است. مزارع کشت خشخاش در افغانستان 12 برابر از مساحت ایالت واشنگتن بیشتر اند.
جان سوپکو سرمفتش امور بازسازی افغانستان در جلسه استماعیه اعلام داشت، مجموعاً جهت مبارزه با مواد مخدر مبلغ 8،4 میلیارد دالر تخصیص داده شده است. گزارش دهندگان پنتاگون نتوانستند به وضاحت توضیح کنند که این پول ها، با درنظرداشت اینکه 90% تولید تمام تریاک طبی در جهان در افغانستان صورت میگیرد، در کجا مصرف شدند.
مجله Reason می نویسد، سوپکو به نمایندگان کانگرس خبر داد که دهاقین افغان حالا تریاک بیشتر نظر به دوران طالبان تولید میکنند.
مجله به نقل از نتیجه گیری جان سوپکو خبر میدهد، "این به قلم عمده صادارتی در این کشور طی 15 سال اخیر که ما در آنجا بودیم، مبدل گشته است".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала