روزنامه تایمز: ترکیه بر پناهجویان در سرحد با سوریه آتشباری میکند

© AFP 2023 / Ozan Koseمهاجرین در ازمیر ترکیه
مهاجرین در ازمیر ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
افراد سرحدی ترکیه بر پناهجویان تیراندازی می کنند که سعی می ورزند از جنگ داخلی در سوریه فرار نمایند. این مطلب را روزنامه The Times لندن نوشته است. سوریایان تا هنوز جهت عبور از سرحد ترکیه تلاش می ورزند.

نیروهای ترکیه بر پناهجویان در حال تیراندازی میکنند، وقتیکه آنها به منظور رهایی از جنگ داخلی در سوریه فرار میکنند. این مطلب را روزنامه به نقل از معلومات نوشته که از سازمان مدافع حقوق بشر «مرکز سوری نظارت بر رعایت حقوق بشر» مستقر در لندن دریافت نموده است. به اساس معلومات روزنامه، طی چهار ماه اخیر 16 مهاجر، بشمول سه طفل که میخواستند وارد ترکیه شوند، به قتل رسیده اند. در این باره آژانس تاس خبر داده است.
روزنامه به نقل از قاچاقچی ناشناس که کار انتقال مهاجرین را انجام میدهد، خبر داده که "مهاجرین تا هنوز از سرحد عبور میکنند، ولی حالا میخواهند تا آنها را یا بکشند و یا به اسارت بگیرند". روزنامه تایمز یاداوری میکند که در عین حال، "مقامات ترکیه میگویند که پیروی از سیاست سرحد باز برای سوریایان که جان شان با خطر مستقیم مواجه می باشد، را ادامه میدهند".
روزنامه تصریح میکند:"این قتل ها یک بار دیگر موافقت نامه منعقده 11 روز قبل مهاجرت اتحادیه اروپایی را با تردید مواجه می سازد. موافقت نامه ترکیه را به مثابه «کشور سومی امن» توصیف میکند و این بدان معنی است که پناهجویان میتوانند به آنجا بدون ترس از اینکه آنها تحت پیگرد قرار خواهند گرفت، برگردانده شوند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала