ستاره شناسان معلوم کردند که موجودات سیارات دیگر چگونه سیارات شان را از ما پنهان میکنند

© Fotolia / Mopicکهکشان
کهکشان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ستاره شناسان شیوه نسبتاً ساده را به معرض نمایش گذاشتند که به کمک آن موجودات فرضی سیارات دیگر میتوانند به آسانی سیاره خود یا نشانه های زندگی را از دید تیلسکوپ های معمول و موفق «شکارچیان سیارات» پنهان کنند و آنها را به وسیله شعاع لایزرهای به طاقت ده ها یا صدها میگاوات کور سازند.

سیاره شناسان معتقدند که مدنیت های انکشاف یافته سیارات دیگر میتوانند برای ناظران از زمین، در صورت «غیرمرئی» باقی بمانند، اگر آنها سیاره خود را توسط دستگاه لایزری با ظرفیت نسبتاً کم به اندازه 30 میگاوات تنویر کنند. این مطلب در مقاله مجله Monthly Notices of the Royal Astronomical Society تذکر یافته است.
طی سال های اخیر تیلسکوپ های مستقر در مدار «کیپلر»، دستگاه HARPS و یک عده دستگاه های دیگر هزاران سیاره را کشف نموده که ده ها سیاره در داخل زون زندگی قرار دارند و تقریباً جسامت های زمینی دارند. تا به حال در هیچکدام از آنها موجودات هوشمند یا غیرهوشمند به کمک «چشم» تیلسکوپ ها و نه هم به وسیله گوش های رادیویی انستیتوت SETIکه جهت یافتن سیگنال های رادیوی موجودات سیارات دیگر تلاش می ورزد، کشف نشده اند. باوجود این دانشمندان در اواسط اکتوبر سال گذشته در کهکشان قو تغییرات در درخشندگی ستاره KIC 8462852 کشف نمودند که توضیح آن توسط جریانات طبیعی ممکن نیست و میتوانند بیانگر موجودیت مدنیت انکشاف یافته عالی باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала