دانشمندان ارمنی پیاله زمان آینده را اختراع نموده اند

© Fotolia / bendesign.comФлаг Армении
Флаг Армении - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان جوان ارمنی تمام جهان را حیرت زده ساخته اند. اختراع آنها – اولین پیاله ترموس – یخچال، درجه حرارت نوشابه را در طول روز تنظیم میکند. این پروسه را میتوان به وسیله تیلفون از فاصله دور، با نصب نمودن ضمیمه خاص، کنترول کرد. در اصل این یگانه برتری اختراع نو حیرت انگیز نیست. تفصیل موضوع را خبرنگار ما ایلینا کازاریان تقدیم میکند.

پیاله گرانبهای هوشمند ترموس — یخچال — همچنان تیلفون و پلانشیت را چارج کرده میتواند. وظایف آن را میتوان به کمک تیلفون کنترول و تنظیم کرد — برای این باید در تیلفون ضمیمه خاص که برای iOS و همچنان برای Android قابل دسترسی می باشد، نصب کرد. مولفین اختراع خود را بنام Yecup 365 مسمی نموده و آن دارای دیزاین عصری، در چند رنگ می باشد. در دیزاین پیاله نشان شهر ایریوان استفاده شده و نشان رنگ خود را تغییر میدهد، در صورت گرمی رنگ سرخ و در صورت سردی رنگ آبی به خود اختیار میکند و زمانیکه ترموس چارج میگیرد، رنگ سبز کسب میکند. به زعم مخترع آن، این چیزی بسیار مفید برای کسانی شمرده میشود که سفر میکنند و همیشه در حرکت می باشند. پیاله به آسانی و سرعت چارج میشود. بطور مثال، هنگام چارج کردن در موتر، میتوان سردساختن نوشابه را دوبرابر تسریع کرد. باید گفت که مفکوره این اختراع در یکی از شهرهای روسیه بوجود آمد. ویگین ساناگیان رئیس عمومی «Е — کمپنی» و طراح مفکوره در زمینه چنین تبصره نمود:" من با همسرم در سانکت — پتیربورگ مصروف سفر بودیم، در آنجا هوا سر بود، ما از ترموس ها استفاده میکردیم، ولی آنها گرمی را برای مدت زیادی حفظ کرده نمی توانستند. به این ترتیب، مفکوره ساختن چنین چیزی در ذهنم خطور کرد بسیاری ها به ما جواب رد می دادند و می گفتند که این کار ناممکن است و این با قوانین فزیک ضدیت دارد و در آنجا بطری بسیار بزرگ ضرور می باشد و آن را نمی توان در آنجا جابجا کرد. ما کار می کردیم و به متخصصین درست راه یافتیم و بسیاری چیزها را خود ساختم. مساعی دسته جمعی ثمرات به بار آوردند".
تحقق مفکوره یک ونیم سال وقت در بر گرفت. مایکروشیمای خاص ساخته شد که در پیاله جابجا شده است. ظرفیت آن از 350 تا 400 ملی متر است. بسیاری ها مقایسه میکنند و اختراع را با ترموس عادی غلط میکنند، ولی پیاله نه تنها در طول چند ساعت گرمی را حفظ میکند، بلکه آب عادی از شیردهن یا بوتل را گرم میکند، یعنی این همزمان یخچال کوچک و گرم کن کوچک قابل حمل می باشد. پیاله بعد از سپری نمودن آزمایشات به زودی به مقیاس صنعتی تولید خواهد شد. علاقمندی به این اختراع وجود دارد. حالا سفارشات دریافت میشوند. طی 40 ساعت مبلغ 50 هزار دالر جمع آوری شده است. بخش اعظم سفارشات از امریکا دریافت شده و قیمت آن 110 دالر می باشد.

در آینده راه اندازی خط تولیدی در نظر می باشد. قبل از این باید مسایل تخنیکی باید حل گردند. مساله کلیدی — دریافت جواز است. این پیاله معجزه با اختراعات دیگر دانشمندان ارمنی در یک ردیف قرار خواهد گرفت. به گفته اویتیس پیریان آمر شعبه اختراعات و مودل های مفید اداره ملکیت های فکری جمهوری ارمنستان، حالا در اختراعات بی مانند ارمنستان کمبودی دقیقاً وجود ندارد. او در مصاحبه با خبرگزاری «سپوتنیک» راجع به برخی از آنها معلومات داد:"چند قبل ما جوازی بنام «شطرنج» دادیم که به شطرنج غیرمعمولی و در این صورت به شطرنج 144 خانه یی مربوط میگردد. طراح آن همچنان مهره ها را افزوده و به آنها نام های خودی، منجمله «پلنگ»، «شیر» و ملکه «سوارکار» داده است. یک اختراع دیگر به لفافه چپاتی مربوط میگردد. این لفافه به قطی با دستمال های کاغذی می ماند که از آن مانند دستمال های کاغذی، توته چپاتی بیرون کشیده میشود. به عقیده مخترع آن، از آن میتوان چپاتی را بصورت موثر استفاده کرد و از خشک شدن آن جلوگیری میکند و نظیف است. طراحان اختراع پلان را وسیعاً گسترش میدهند و آن را در یک عده کافی ها آزمایش کرده و حتی از روسیه سفارشات دریافت کرده اند. ما امیدواریم که این اختراع از ازمون بازار موفق بدر آید. اختراع دیگر به شکل کلاه ورزشی بر ضد خرخر کردن استفاده میشود. در چنین کلاه شخص هنگام خواب دهن را باز کرده نمی تواند و خرخر نمی کند. ولی من نمی دانم که خوابیدن در چنین کلاه تا چه حد راحت می باشد".
باید گفت که یک دستگاه ضد خرخر کردن را طراح آن میخواست در ارجنتاین ثبت کند. پیشبینی میشد که یک پای شخص توسط رشمه به زمین بسته میکرد، تا او هنگام خواب تخته به پشت دور خورده نتواند و در خواب خرخر نزدند. کارمندان شعبه اختراعات و مودل های مفید اداره ملکیت های فکری جمهوری ارمنستان کار کافی دارند و طی 5 — 6 سال اخیر همه ساله 170 درخواست ثبت اختراعات مواصلت می ورزند که اکثریت آنها تصدیق جواز دریافت میکنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала