تقدیر از خدمات سگ نظامی

© AP Photo / Frank Augsteinتقدیر از خدمات سگ نظامی
تقدیر از خدمات سگ نظامی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مراسم اعطای مدال برای سگ در لندن برگزار شد.

مدال «  ماریا دیکین» —  عالی ترین مدال نظامی  بریتانیا برای جانوران — به سگی از نژاد « آوچارکای» آلمانی به نام  « لوکا» اعطا شد که پاهای پیشروی خود را حین انجام وظیفه در افغانستان و عراق  از  دست داد. این خبر در سایت  سازمان خیریه  کمک به جانوران « PDSA» منتشر شد.

مراسم اعطای مدال در لندن برگزار شد. لوکای 12 ساله  که همراه صاحبش گروهبان  کریس اولینگهم،  در آمریکا زندگی می کند  برای دریافت مدال به لندن پرواز کرد.

سگ آوچارکا 6 سال در  قوای بحری آمریکا خدمت کرد و به  جستجوی مین مشغول بود.  در سال 2012 در افغانستان با بمب  دست ساز برخورد کرد و پاهای جلویی خود  را از دست داد. پس از این حادثه سگ متقاعد شد. لوکا و صاحبش در کالیفرنیا زندگی می کنند.

 لوکا 67-مین جانوری است که این مدال را دریافت نم.ده است. این مدال در سال 1943 میلادی به ابتکار  ماریا دیکین، بنیان گذار سازمان خیریه PDSA تأسیس شد. این مدال از برنز ساخته شده است و روی آن نوشته شده « به خاطر شجاعت»  و « ماهم خدمت می کنیم». شهردار لندن این مدال را اعطا کرد.  در سالهای مختلف این مدال  به سگ ها، گربه ها  و  اسپ ها و کبوترهای گوناگونی اعطا شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала