بان کی مون: قربانیان اصلی تروریزم، مسلمانان هستند

© REUTERS / Heinz-Peter Bader بان کی مون دوباره بر لزوم مبارزه مشترک با تروریسم و تندروی تاکید کرد
بان کی مون دوباره بر لزوم مبارزه مشترک با تروریسم و تندروی تاکید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرمنشی سازمان ملل در نشستی در ژینیو خاطر نشان ساخت که بیشتر قربانیان تندروی و تروریزم در سراسر جهان، مسلمانان هستند.

طبق گزارش آژانس اسوشیتید پرس، بان کی مون در کنفرانس در مورد تروریزم در ژینیو گفت:"بیایید قبول کنیم که امروز اکثریت قربانیان تروریزم و افراطیت توام با خشونت ها در سراسر جهان مسلمانان هستند".

بان کی مون افزود:" پدیده افراطیت خشونت آمیز که به تروریزم منجر می شود، در هیچ دین، منطقه یا قومیت خاصی ریشه ندارد و به هیچ یک از این عوامل هم محدود نمی شود".
سرمنشی سازمان ملل همچنین افزود: هدف افراط گرایی خشونت آمیز ایجاد تفرقه میان جوامع و ایجاد هراس در میان ماست.
وی افزود:" کلید مبارزه با افراط گرایی عبارت از جلوگیری از درگیری، یافتن راه حل برای درگیری ها و پیدا کردن راه حل های سیاسی می باشد که بر مبنای خواسته های مشروع مردم باشد.
وی افزود: ما نیازمند پاسخ فعال، منسجم و چندبعدی از سوی جامعه بین المللی هستیم. من قول می دهم که از قدرت کشورهای عضو سازمان ملل برای تقویت همکاری بین المللی در سطوح ملی، منطقه ای و جهانی استفاده کنم.
در این کنفرانس دو روزه که اولین کنفرانس از نوع خود در زمینه افراط گرایی خشونت آمیز است، سفرای دول، فعالان جامعه مدنی، صاحبان رسانه های اجتماعی و مقامات سازمان ملل حضور دارندو برگزاری این نشست، بخشی از تلاش های سرمنشی سازمان ملل برای مقابله با ریشه های تروریزم محسوب میشود.
در این کنفرانس که با همکاری مشترک سازمان ملل و دولت سویس برگزار شده بود، در حدود 30 نماینده به سطح وزیر از دول مختلف حضور داشتند و دیروز پایان یافت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала