هواپیماهای FBI از هوا امریکایی ها را نظارت می نماید

© AFP 2023 / MANDEL NGAN / FILESFBI
FBI - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
همه روزه بالای شهر های بزگ امریکا هواپیما ها پرواز میکند ، که متعلق به FBI و وزارت امنیت داخلی ایالات متحده امریکا میباشند

این هواپیما ها به اقسام و انواع مختلف تجهیزات جاسوسی مجهز بوده که بطور غیر محسوس انچه در زمین رخ میدهد تحت نظارت قرار میدهند.
نشریه BuzzFeed در مدت چهارونیم ماه این پرواز ها را تحت مشاهده قرار داده بود. خبرنگاران BuzzFeed Newz در جریان نظارت خود به معلومات شبکه خدماتی Flightradar24 تکیه کرده اند که معلومات در باره پرواز هواپیما های غیر نظامی را جمع اوری می نمایند. انها توانسته اند 200 هواپیما و هلیکوپتر را شناسایی نمایند که مورد استفاده FBI و وزارت امنیت داخلی امریکا بودند ، که معمولاً هواپیمای کوچک مانند (Cessna, Pilatus) وغیره میباشند ، که یا بطور مستقیم مربوط این ادارات بوده ویا مربوط به کمپنی های جعلی میباشند. این مشاهدات از اواسط اگست ال دسامبر سال 2015صورت گرفته بود.
جزئیات روش تحقیق که چگونه میباشد ، BuzzFeed توانسته است بعضی خصوصیات را روشن بسازد. اکثراً هواپیما ها در ارتفاع پائین 1200 الی 1800 متر پرواز می نمایند. یک تعداد ازین هواپیما ها از تجهیزات استفاده میبرند که میتواند صدای ماشین طیاره را خاموش بسازد. سایر تجهیزات نصب شده در هوا پیما ها برای عکاسی و فلمبرداری منجمله از طرف شب در نظر گرفته شده که میتواند هر نوع اطلاعات را از زمین ، با استفاده از تکنولوژی عصری در عین زمان بدست آورد. بر علاوه حداقل در چند هواپیما تجهیزات نصب شده که امکان انرا فراهم میکند تا موقعیت تیلفون موبایل را تثبیت نموده و از فاصله دور میتواند صحبت ها را شنود نماید.
مقامات FBI به BuzzFeed اطمینان داده اند که پرواز ها در تطابق به قوانین ایالات متحده امریکا بوده و به خاطر نظارت بر جنایت کاران مشخص بکار گرفته میشود. اما در وزارت امنیت داخلی امریکا میگویند که ، هدف پرواز ها محافظت مرز های امریکا میباشد ، اما به اساس مدارک Flightradar24 این پرواز ها تنها در بالای مرز ها نبوده ، بلکه همه شهر ها را در بر میگیرد. هردو اداره تاکید کردند که از تجهیزات به مقصد شنیدن صحبت های تیلفونی و جمع اوری اطلاعات از شهروندان استفاده نکرده اند. با این حال روزنامه نگاران و کارشناسانی که با انها مصاحبه صورت گرفته ، شک دارند که FBI و وزارت امنیت داخلی در مورد نصب تکنولوژی متذکره از جانب محکمه تصویب نامه مجوز بدست اورده باشند ، طوری که در قانون تصریح گردیده است.
همچنین خبرنگاران BuzzFeed که بر پرواز ها نظارت کرده ، به این نتیجه رسیده اند که ، پرواز ها در روز های تعطیلات اخر هفته و روز های جشن بسیار کاهش می یابد ، و این بدان مفهوم است که نظارت معمول از هوا از طرف FBI و همچنان وزارت امنیت داخلی مشخص به جنایت کاران نه ، بلکه همه شهروندان میشود.
کسانیکه این موضوع را برسی کرده اند ، میگویند که اکثر پرواز ها بر فراز مساجد و مناطق صورت میگیرد که در انجاه مسلمانان و از جمله سومالی ها ، افغانستانی ها و یک تعداد کشور های دیگر بود و باش دارند. این بدان مفهوم است که تعقیب و نظارت بر اساس تعلقات دینی و قومیتی صورت میگیرد ، که با قوانین ایالات متحده امریکا مغایرت دارد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала