ایران در ملاقات تولیدکنندگان نفت در دوحه شرکت نخواهد کرد

© Sputnik / Sergey Mamontovایران
ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایران در ملاقات بزرگترین کشورهای استخراج کننده نفت در باره محدودساختن استخراج نفت در دوحه در تاریخ 17 اپریل شرکت نخواهد کرد. در این باره آژانس رویتر به نقل از منبع خود خبر داده است.

روسیه، عربستان سعودی، قطر و وینزویلا در ملاقات 16 فبروری در دوحه جهت حفظ قیم نفت در باره حفظ سطح استخراج در اواسط سال 2016 به سطح ماه جنوری توافق نمودند، ولی فقط به شرط که تولیدکنندگان دیگر به این ابتکار بپیوندند. ملاقات کشورهای عضو اوپیک و دیگر کشورهای که در این سازمان شامل نمی باشند، برای بحث بر موضوع منجمدساختن استخراج نیز در دوحه در تاریخ 17 اپریل برگزار میشود.
قبلاً اکبر نعمت اللهی رئیس دفتر مطبوعاتی وزارت نفت ایران اعلام داشته بود که تهران از هرگونه مساعی در باره ثبات قیم در بازار «طلای سیاه» استقبال میکند و خود به این امر مساعدت خواهد کرد، ولی نیات خود در باره رساندن سطح استخراج تا سطح ماقبل تحریمات — تا 4 میلیون بیرل در روز، حفظ میکند.
در ماه مارچ اوپیک در گزارش ماهانه به نقل از معلومات منابع ثانوی، خبر داد که ایران استخراج نفت را به مقایسه ماه فبروری به اندازه 139 هزار بیرل در روز — تا 3.291 میلیون بیرل در روز، حد اعظمی در دو سال اخیر، افزایش داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала