ایران از منجمدساختن استخراج نفت حمایت میکند، ولی میخواهد سهمیه خود در بازار را برگرداند

© Flickr / Blondinrikard Fröbergایران
ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایران نسبت به پیشنهاد راجع به منجمد ساختن استخراج نفت به سطح جنوری سال 2016 نظر مثبت دارد، ولی مانند گذشته قصد دارد سهمیه خود را در بازار بعد از رفع تحریمات علیه جمهوری احیاء کند. این مطلب را بیجان نامدار زنگنه وزیر نفت ایران اعلام داشت.

آژانس Shana به نقل از او خبر داد:"برای اولین بار طی سالیان زیاد کشورهای عضو اوپیک و تولیدکنندگان که در اوپیک شامل نیستند، برای آن گردهم آنمده، تا بصورت جدی و موثر همکاری نمایند".
او همچنان اظهار داشت که اگر ایران در حال حاضر استخراج نفت را به سطح جنوری منجمد سازد، پس این رشته صنایع کشور هیچگونه تغییرات، به مقایسه اوضاع قبل از تحریمات احساس نمی کند. زنگنه افزود، وقتیکه تحریمات علیه ایران رفع شدند، پس تقریباً همه کشورهای عضو اوپیک به بازگشت ایران به بازار از خود عکس العمل مثبت نشان دادند.
روسیه، عربستان سعودی، قطر و وینزویلا در ملاقات 16 فبروری در دوحه جهت حفظ قیم نفت در باره حفظ سطح استخراج در اواسط سال 2016 به سطح ماه جنوری توافق نمودند، ولی فقط به شرط که تولیدکنندگان دیگر به این ابتکار بپیوندند. ملاقات کشورهای عضو اوپیک و دیگر کشورهای که در این سازمان شامل نمی باشند، برای بحث بر موضوع منجمدساختن استخراج نیز در دوحه در تاریخ 17 اپریل برگزار میشود.
قبلاً اکبر نعمت اللهی رئیس دفتر مطبوعاتی وزارت نفت ایران اعلام داشته بود که تهران از هرگونه مساعی در باره ثبات قیم در بازار «طلای سیاه» استقبال میکند و خود به این امر مساعدت خواهد کرد، ولی نیات خود در باره رساندن سطح استخراج تا سطح ماقبل تحریمات — تا 4 میلیون بیرل در روز، حفظ میکند.
در ماه مارچ اوپیک در گزارش ماهانه به نقل از معلومات منابع ثانوی، خبر داد که ایران استخراج نفت را به مقایسه ماه فبروری به اندازه 139 هزار بیرل در روز — تا 3.291 میلیون بیرل در روز، حد اعظمی در دو سال اخیر، افزایش داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала