اطفال در اتحادیه اروپایی سر از سال 2018 نمی توانند از Facebook و Twitter بدون اجازه والدین استفاده کنند

© REUTERS / Dado RuvicFacebook-Logo
Facebook-Logo - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قواعد جدید دسترسی بر شبکه های اجتماعی در اتحادیه اروپایی برای نوجوانان

قواعد جدید که مطابق آن برای دسترسی بر شبکه های اجتماعی Facebook و Twitter در اتحادیه اروپایی برای نوجوانان کمتر از سن 16 سال موافقه والدین مطالبه میکنند، در سال 2018 به مرحله اجراء گذاشته میشوند. در این باره روزنامه فاینیشل تایمز در روز جمعه خبر داده است.
در جمله کاربران شبکه های اجتماعی Facebook، Snapchat، Twitter، Instagram تعداد زیادی اطفال نابالغ وجود دارند. طبق معلومات تحقیقاتی کمپنی eMarketer در انگلستان یکی از هر 5 طفل کمتر از سن 11 ساله اکاونت Facebook دارد، باوجود اینکه این کار با قواعد استفاده از شبکه های اجتماعی ضدیت دارد که مطابق آنها کاربران باید بیشتر از 13 سال عمر داشته باشند. در حدود 80% نوجوانان انگلستان در سن 12 تا 17 سال کاربران Facebook می باشند.
روزنامه می افزاید که در برابر کمپنی های بزرگ وظیفه یافتن شیوه کسب توافق والدین در باره ثبت نام در شبکه های اجتماعی یا امتناع از دسترسی پیدا کنند.
انگلستان و یک عده کشورها در نظر دارند سن دسترسی را تا 13 سال کاهش دهند، در حال که در فرانسه و دول دیگر در مورد باقی گذاشتن دسترسی آزاد برای اشخاصی که سن اصغری آنها 16 سال می باشد، فیصله نموده اند. در حال حاضر Snapchat هنگام راجستر اکاونت درج تاریخ تولد مطالبه میکند و Facebook نیز از عین شیوه استفاده میکند که به شخص که سن 13 سال را تکمیل نکرده باشد، اجازه راجسترشدن نمی دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала