"القاعده" به سوریه میرود تا به خاطر جنگ با داعش آمادگی بگیرد

© Flickr / Emerson Begollyالقاعده
القاعده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بر اساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز رهبری گروه تروریستی "القاعده" گفته است، ما به این نتجه رسیدیم در پاکستان به خاطر حملات هوایی ایالات متحده امریکا بیش از حد آسیب پذیر هستیم.

چند منابع آگاه آمریکایی و اروپایی به این روزنامه گفته است که "القاعده" میخواهد مرکز خود را به سوریه انتقال بدهد و بدین منظور بیش از ده ها فرمانده خود را به سوریه فرستاده است. در حال حاضر روی یک مرکز فرماندهی کار صورت میگیرد.

با این حال، با اشاره به منابع مرتبط با سرویس های مخفی، رهبران "القاعده" معتقدند که آینده القاعده در سوریه است و آنها قصد ایجاد امارات با "جبهه النصره" را دارد. این بدین مفهوم است که استراتژی گروه تروریستی برای ایجاد مرکز فرماندهی تغییر کرده است.

این نقل و مکان به گروه تروریستی فرصت های جدیدی میدهد و آنها می توانند به بسیار آسانی اقدامات تروریستی خود را در اروپا اجرا کند. "القاعده" هم چنان قادر به استخدام و کمک جنگجویان در لبنان، اردن، عراق و ترکیه خواهد بود.

این روزنامه به نقل چارلز لیستر — متخصص عرب شناس می نویسند، با توجه به فرمان انتقال شورشیان به سوریه زمینه این را برای این گروه مساعد می کند که آنها از جهادیست های سنتی و افراط گرایان سنی در مقابل داعش استفاده کنند.

تشکیل امارات جدید در سوریه به ناچار درگیری های را میان "دولت اسلامی" و "القاعده" به میان خواهد آورد که قدرتمند ترین گروه اسلامی در جهان حساب می شود. تعداد جنگجویان داعش — 19.000-25.000 و از "القاعده" بیش از 10000 نفر می باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала