موفقیت کردها در سوریه تمایل امریکا در مبارزه با «دولت اسلامی» را سرد کرده است

© Sputnik / Hikmet DurgunSyrian city Raqqa
Syrian city Raqqa - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای نظامی کرد حمله بالای شهر رقه را شروع کردند، پایتخت گروه تروریستی داعش که در روسیه ممنوع هستند. در حال حاضر این نیروها چند شهرک را را تصرف کرده اند و ستیزه جویان در حال فرار ده ها خانه را به آتش زده اند و بسیاری از آنها به اسارت در آمده اند.

کردها از سه طرف حمله کرده اند. از طرف هوا با پشتیبانی به اصطلاح ائتلاغ بین المللی. شبه نظامیان داعش مانع فرار مردم می شوند و خانه ها را به آتش می کشند. اولین وظیفه کردها پاک سازی اطراف شما رقه جای که تروریست ها در آن جا مستقر هستند. بعدا قطع ارتباط افراط گرایان با ترکیه و در نهایت بیرون راندن شبه نظامیان از جنوب است.

کردها تا هنوز موفق به کنترول چندین قریه و اشغال بخش قابل توجهی مسیر- رقه به موصل و به اسارت در آودرن ده ها تن از افراط گرایان شده اند. اقدامات خود را شبه نظامیان سوری با روسیه و ایالات متحده هماهنگ می کند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت:- "البته آزاد سازی رقه یکی از اهداف ائتلاف ضد تروریستی مانند موصل در عراق و همچنین پالمیرا می باشد و ما (روسیه و ایالات متحده) باید هرچه سریعتر شهروندان این شهرها را آزاد کنیم و تکرار می کنم، ما هنوز فرصت اقدامات هماهنگ را داریم".

تنها در صورتی که برای اولین بار از واشنگتن عبارت "همکاری ممکن است"، اما در تمام امور ما نمی توانیم با روسیه همکاری کنیم.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала