بیانات ولادیمیر پوتین راجع به مناسبات روسیه و اتحادیه اروپایی: باید از بازی با یک دروازه گول اجتناب کرد

© Sputnik / Grigoriy Sisoevرئیس جمهور ولادیمیر پوتین
رئیس جمهور ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولادیمیر پوتین در مصاحبه با نشریه یونانی اعلام داشت که مسایل حل ناشده در مناسبات روسیه و اتحادیه اروپایی وجود ندارند.

او عقیده دارد که برای بازگشت به مشارکت کثیرالجانبه «باید فقط از منطق باطل بازی با یک دروازه امتناع ورزید» و همچنان نظرات و منافع یک دیگر را مدنظر گرفت.
رهبر روسیه اظهار عقیده نمود:"حالا روسیه و اتحادیه اروپایی به دوراهی رسیده، وقتیکه باید به این سوالات پاسخ داد: ما آینده مناسبات ما را چگونه می بینیم و به کدام جهت میخواهیم برویم؟ معتقدم که باید از حوادث در اوکراین نتیجه گیری های لازم صورت گیرد و کار ایجاد ناحیه واحد اقتصادی و بشری در ساحه وسیع از اتلانتیک تا بحرالکاهل را آغاز کرد که بر شیرازه امنیت مساوی و تقسیم ناپذیر متکی باشد. هماهنگ ساختن پروسه های همگرایی اروپایی و اروپایی آسیایی باید به مهمترین گام در این جهت مبدل گردد".
ولادیمیر پوتین عقیده دارد که اروپا با رقابت روزافزون از جانب مراکز دیگر نفوذ جهان معاصر مواجه گردیده است. او به مثابه مثال اجلاس روسیه — آسیان یاداوری کرد که در سوچی برگزار شد. در این گردهمایی مبرمترین مسایل بین المللی، دورنماهای پروژه های دورنمایی و تعمیق همکاری در منطقه آسیا — بحرالکاهل بالا شدند.
پوتین در اخیر نتیجه گیری نمود:"تامین جایگاه شایسه به «قاره کهن» در واقعیت های نو بین المللی، فقط با متحدساختن پوتنسیال های همه کشورهای اروپایی، بشمول روسیه، ممکن است".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала