حضور نیروهای نظامی انگلیس در سوریه

© REUTERS / Omar SobhaniBritish troops prepare to depart upon the end of operations for U.S. Marines and British combat troops in Helmand
British troops prepare to depart upon the end of operations for U.S. Marines and British combat troops in Helmand - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنگ سوریه که اکنون وارد ششمین سال شده است، با حمایت غرب و هم پیمانانش در مقابل دولت و ملت سوریه آغاز شد

روزنامه تایمز در گزارش خود به نقل از منابع نظامی نوشته: نیروهای ویژه انگلستان در خط مقدم جبهه سوریه در مقابل حمله های داعش می جنگند.

بنا بر اعلام تایمز، این عملیات نخستین سند حضور مستقیم نظامیان انگلیسی در جنگ سوریه است که نشان می دهد از آموزش صرف شورشیان در اردن فراتر رفته اند.

به گزارش مشرق، نیروهای ویژه انگلیس که در اردن مستقر هستند برای حمایت از گروه معارضان سوری موسوم به ارتش آزاد، وارد خاک سوریه شده اند و هم اکنون در روستای التنف در جنوب شرق سوریه هدف حمله های داعش قرار دارد.

تایمز افزود: این نیروهای ویژه سابق سوریه است که پس از پشت کردن به ارتش بشار اسد مورد آموزش مجدد نظامیان انگلیسی و آمریکایی قرار گرفتند.

جنگ سوریه که اکنون وارد ششمین سال شده است، با حمایت غرب و هم پیمانانش همانند عربستان، قطر، ترکیه و رژیم صهیونیستی از گروه های تروریستی و مسلح در مقابل دولت و ملت سوریه آغاز شد. هرج و مرج ناشی از خشونت مسلحانه این گروه ها و نیز کمک های نظامی حامیانشان باعث شد تا زمینه برای ظهور و گسترش گروه های تروریستی مهیا شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала