ناکامی امریکا در تقویت نظامیان عراق

© AFP 2023 / Ahmad Al-Rubayeعراق
عراق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انتظار کمی وجود دارد که نیروهای دولتی عراق بتوانند به جنگ با داعش ادامه دهند.

مایک بدنارک، جنرال بازنشسته فرماندهی آموزش نیروهای عراقی توسط نیروهای امریکایی در سال‌های 2013 تا 2015 گفت که ارتش عراق در هشت ماه گذشته به هیچ وجه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نداشته است. مشکلات زیاد شامل عدم تمایل عراقی‌ها برای پیوستن به ارتش و مقاومت برخی از نیروهای رده پایین در اعزام یگان برای آموزش از سوی ارتش آمریکا علت اصلی این شکست است.
وی ادامه داد: ظرفیت‌ها و توانایی‌های اوردوی عراق به هیچ وجه پیشرفتی نداشته است. افسران ما به افرادی که تمایل داشته باشند آموزش می‌دهند و این مساله باعث شده تا نتوانیم آنچنان که باید در این کار موفق باشیم. 

حیدر العبادی - اسپوتنیک افغانستان
عراق از شبکه های تلویزیونی پشتیبان داعش شکایت می نماید

به گزارش خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری رویترز، نگرانی‌ها درباره ناکامی تلاش‌های آمریکا در تقویت توانایی‌های ارتش عراق در حالی به وجود آمده که نیروهای دولتی بغداد و شبه نظامیان شیعه حملاتی را برای بازپس گیری فلوجه از دست داعش انجام داد‌ه‌اند. گروه‌های کمک رسان نگران این هستند که این مساله باعث فاجعه انسانی شود.
دو تن از افسران اوردوی ‌آمریکا و این جنرال بازنشسته گفته‌اند که انتظار کمی وجود دارد که نیروهای دولتی عراق بتوانند به جنگ با داعش ادامه دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала