سفیر سابق انگلیس در سوریه: ایالات متحده طرف القاعده را میگیرد

© Photo / wikimedia.orgالقاعده
القاعده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه امریکا به نیروهای روسیه و نیروهای دولتی سوریه، در جنگ بین گروه های مخالف فرق بگذارید. به گفته پیتر فورد سفیر سابق انگلیس در سوریه:-"تصور می شود ایالات متحده امریکا نشانه های خود را از دست داده است".

او گفت:- "به نظر می رسد که ایالات متحده امریکا در واقع طرف القاعده را گرفته است"  تصور می کنم که امریکا نشانه های خود را از دست داده است. او گفت، به قدری امریکا میل به سرنگونی اسد و قدرت سکولار در سوریه دارد که آماده است برای سرنگونی او با بدترین دشمن خود یعنی القاعده متحد شود.

به سخنان فورد، ایالات متحده خطر یکجا شدن را نه از نگاه اخلاقی و نه از نگاه عملی درک نمی کند.

فورد تاکید می کند:- "واشنگتن باید به صدای روسیه گوش بدهد، چرا که مسکو به خاطر رها شدن از دست گروه «جبهه النصره» دست به حملات هوایی میزند اگر چه به شکل رسمی «جبهه النصره» با «القاعده» باهم ارتباط دارند و دیگر گروه های جهادی مانند «جیش الاسلام»، «احرار الشام»، «فتح الاسلام» و بسیاری دیگر از این قسم گروه ها همه دارای یک ایدئولوژی تعصب مذهبی می باشند. آنها همچنین به کشتار جمعی و خشونت افراطی دست میزنند و در این مسایل همه این ها یک نوع اند و این بسیار خطرناک است که به این گروه ها نقش عمده رویارویی با دولت سکولار و دموکراتیک که تنها بخشی کوچکی از نیروهای درگیر در جنگ را دارد داده شود". 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала