اشتراک 9.4 میلیون دانش آموز در امتحان کانکور

© Fotolia / GrimaldelloСтудент готовится к экзамену
Студент готовится к экзамену - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانش آموزان شهری 7 برابر بیش از دانش آموزان روستایی شانس تحصیل در دانشگاه‌های شهری را دارند

حدود 9.4 میلیون نفر دانش آموز چینای از روز سه شنبه رقابت برای ورود به دانشگاه را در آزمونی «ناعادلانه» آغاز می‌کنند.
این آزمون در روزهای هفتم و هشتم جون و بر اساس قانون سهمیه بندی برگزار می‌شود؛ در این آزمون که بیش از 9 ساعت به طول می‌انجامد، دانش آموزان روستایی از شانس کمی برای حضور در دانشگاه‌های شهرهای بزرگ برخوردارند.

آزمون ورودی دانشگاه‌ها برای بیش از یکصد میلیون دانش آموز روستایی که طبیعتا از کیفیت پایین ‌تر آموزشی برخوردارند، مانعی سخت برای ادامه تحصیلات به شمار می‌آید.

براساس قوانین سهمیه بندی منطقه‌ای چین، دانش آموزان شهری 7 برابر بیش از دانش آموزان روستایی شانس تحصیل در دانشگاه‌های شهری را دارند.

همچنین احتمال حضور یک دانش آموز شهری در دانشگاه‌های معتبر بیش از 11 برابر دانش آموزان روستایی در چین است. 

شیما عبدالرحمان - اسپوتنیک افغانستان
کانکور ملکه زیبائی عراق

در همین حال اسکات روزل یک محقق چینای در دانشگاه استنفورد انگلستان درباره سیستم ورود به دانشگاه‌ها در چین گفت: سیستم کنونی ناعادلانه است، نابرابری در این سیستم غیرقابل اجتناب است.

به گزارش پرس تی وی مشکل از آنجا نشات می‌گیرد که در چین همه مزایای اجتماعی از جمله تحصیل، براساس شهر یا روستای مادری به هر شخص تعلق می‌گیرد. براساس این سیستم بسیاری از دانش آموزان روستایی که عمدتا از خانواده‌های مهاجر و کارگر هستند، مجبور می‌شوند در سرزمین‌های مادری‌شان حتی اگر هرگز در آنجا زندگی نکرده باشند، تحصیل کنند.

ولایت های فقیرتر چین در مقایسه با ولایت های ساحلی ثروتمند، بودجه کمتری صرف خدمات آموزشی و تحصیلی می‌کنند. به عنوان مثال در سال 2014 استان شانگهای به طور متوسط برای هر دانش آموز مقطع ابتدایی 14 هزار و 518 یوان 2200 دلار هزینه صرف کرده اما ولایت گوییژو تنها 3 هزار و 237 یوان در این مورد هزینه کرده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала