حادثه تروریستی اورلاندو توسط اشرف غنی، عبدالله، و کرزی محکوم شد

© REUTERS / Steve NesiusFriends and family members embrace outside the Orlando Police Headquarters during the investigation of a shooting at the Pulse nightclub, where people were killed by a gunman, in Orlando, Florida, U.S June 12, 2016
Friends and family members embrace outside the Orlando Police Headquarters during the investigation of a shooting at the Pulse nightclub, where people were killed by a gunman, in Orlando, Florida, U.S June 12, 2016 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور فعلی، پیشین و رئیس اجرایی افغانستان با محکوم کردن حادثه تروریستی اورلاندو که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نفر شد را خلاف تمام اصول و موازین انسانی دانسته و آنرا عملی زشت و نابخشودنی اعلام کردند.

به گزارش سایت افغانستان خبرگزاری فارس، روز یکشنبه (دیروز)، «عمر متین» یک شهروند آمریکایی با اصالت افغانستانی با سلاح گرم، 50 نفر را در یک باشگاه شبانه به ضرب مرمی کشت و 53 نفر دیگر را زخمی کرد.

عامل مسلح این حمله در صحنه حادثه توسط مأموران پلیس کشته شد. اوباما این تیراندازی مرگبار اورلاندو را یک «اقدام تروریستی و اقدام نفرت‌انگیز» خواند و «اف بی آی» اعلام کرد که هیچ شواهدی مبنی بر ارتباط مستقیم عمر با گروه‌های تروریستی خارجی تاکنون یافت نشده است.

رئیس جمهور فعلی، پیشین و رئیس اجرایی افغانستان با محکوم کردن حادثه تروریستی اورلاندو که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 100 نفر شد را خلاف تمام اصول و موازین انسانی دانسته و آنرا عملی زشت و نابخشودنی اعلام کرد.

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان حمله در ایالت فلوریدای ایالات متحده امریکا را که در اثر آن شماری از شهروندان امریکا کشته و زخمی شدند، به شدیدترین الفاظ محکوم کرد.

رئیس جمهور افغانستان گفت که هدف قرار دادن افراد ملکی را به هیچ عنوانی نمی‌توان توجیه کرد.

اشرف غنی مراتب تسلیت و همدردی خویش را به رئیس جمهور باراک اوباما، مردم ایالات متحده و خانواده‌های متاثر شده از این حادثه ابراز می‌کند.

حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان حمله مسلحانه به یک کلوپ در شهر اورلاندا ایالت فلوریدای ایالات متحده امریکا را که باعث کشته و زخمى شدن شمارى زیادى از شهروندان این ایالت شد را به شدیدترین الفاظ تقبیح کرد.

رئیس جمهور پیشین افغانستان این عمل را دور از انسانیت و یک جنایت بشری خوانده و کشتار مردم را در هر جا و به هر نامى که باشد خلاف تمام اصول و موازین انسانى و یک عمل زشت و نابخشودنى دانست.

حامد کرزى براى زخمیان این حادثه اسفناک شفاى عاجل و براى خانواده هاى قربانیان این حادثه صبر جمیل استدعا کرده و خود را در غم شان شریک دانست.

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت وحدت ملی ریاست اجرایی افغانستان، گفته است که در اثر یک حمله تروریستی در شهر اورلاندو در ایالت فلوریدای ایالات متحده امریکا 50 تن از شهروندان بی‌دفاع در اثر یک حمله تروریستی و جنایتکارانه جان خویش را از دست داده و بیش از 53 تن دیگر زخمی شده‌اند.

در اعلامیه آمده است که ریاست اجرایی افغانستان با شدیدترین الفاظ این حمله تروریستی و دهشت افگنانه را محکوم می‌کند و با ابراز همدردی با خانوده قربانیان برای زخمی‌های این حادثه شفای عاجل آرزو دارد.

ریاست اجرایی خاطر نشان کرد که افغانستان به عنوان قربانی تروریسم و کشوری‌ که در خط اول مبارزه و جنگ با این پدیده ویرانگر قراردارد٬‌ مصیبت و درد ناشی از این جنایت را درک می‌کند.

ریاست اجرایی تاکید کرده است که تروریسم و تروریست‌ها به عنوان دشمنان انسانیت از هیچ دین٬ مذهب٬ قوم و نژادی نمایندگی نمی‌کنند. این‌ها در قدم نخست٬‌ دشمن اصلی دین٬‌ مذهب و تمام ارزش‌های انسانی‌اند و پیامی جز مرگ٬‌ خشونت٬‌ جنایت٬ قتل و غارت ندارند.

در اعلامیه آمده است: تکرار حمله‌هایی از این دست٬‌ بار دیگر ما را متوجه تهدید تروریسم در سطح بین‌المللی و همکاری‌های بیشتر برای مبارزه با این پدیده شوم می‌سازد.

ریاست اجرای گفته است که حکومت افغانستان در حالی‌که این حمله وحشیانه را محکوم می‌کند و خود را در غم و اندوه مردم ایالات متحده شریک می‌داند و آماده است در مبارزه با دهشت افگنی با حکومت و مردم ایالات متحده با تمام توان همکاری کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала