گفتگوها در مورد منازعۀ تورخم

© Sputnik / Zuhal Sarhadزاخیلوال
زاخیلوال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

حضرت عمر زاخيلوال سفير و نمايندۀ خاص رييس جمهور در اسلام آباد، امروز در مورد مشکل تورخم با مقامات نظامى و ملکى پاکستان صحبت خواهد کرد.
درگیری در تورخم سه روز قبل، پس از آن آغاز شد که نیروهای امنیتی کشور، مانع اقدام نظامیان پاکستان برای ساخت تاسیسات مرزی در خاک افغانستان شدند.
از سه روز گذشته بدينسو، درگيرى هاى وقفه اى در تورخم صورت گرفته که در نتيجۀ آن، به هردو طرف تلفات و جراحات وارد گرديده است.
عمر زاخيلوال سفير افغانستان در اسلام آباد که بعد از رويداد تورخم در يک سفر عاجل به کابل آمده بود، با رييس جمهور و شوراى امنيت ملى در اين مورد صحبت نموده است.
موصوف، از کابل با سرتاج عزيز مشاور امور خارجى پاکستان صحبت تيليفونى نموده و فيصله صورت گرفته بود که به روز چهار شنبه(٢٦جوزا) صحبت هاى رسمى از سوى هردو طرف انجام خواهد شد.
زاخيلوال ناوقت ديروز دوباره به اسلام آباد رسيده و ميگويد که امروز در مورد حل منازعه و مشکل تورخم، با سرتاج عزيز و ساير مقامات نظامى صحبت خواهد کرد.
به گزارش پژواک موصوف در يک بيانيه افزوده است که رييس جمهور غنى ميخواهد منازعۀ تورخم، از راه هاى ديپلماتيک به گونۀ صلح آميز حل گردد.

پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
فرمانده ارشد پاکستانی در مرز تورخم کشته شد

اما زاخيلوال همچنان افزوده است که هيچ کس، خواسته هاى خود را از طريق زور بالاى افغانستان تحميل کرده نمى تواند و از حقوق خود با جديت دفاع ميکند.
سفير افغانستان در اسلام آباد، ادعاهايى را شديداً رد نمود که گويا در ديدار با لوى درستيز اردوى پاکستان، در مورد نصب دروازه در تورخم، به توافق رسيده بود.
زاخيلوال گفته است که دو روز قبل از جنگ تورخم، هيئت هاى وزارت دفاع ملى و وزارت امور داخلۀ افغانستان با هيئت هاى پاکستانى در تورخم ديدار کرده و اين خواست پاکستان را با جديت رد کرده بودند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала