قدرتمندترین ابر کمپیوتر جهان توسط چین ساخته شد

© Photo / PixabaySpyware
Spyware - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چین با استفاده از ریزتراشه‌های ساخته شده توسط متخصصان خود، موفق به ساخت سریع ترین ابر کمپیوتر جهان شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از یاهو، این کشور توانست با موفقیت قدرتمندترین کمپیوتر جهان را بدون کمک گرفتن از امریکا و استفاده از فناوری‌های آن کشور بسازد.

این کمپیوتر که Sunway TaihuLight نام دارد، دارای دو برابر سرعت نمونه قبلی بوده و از توانایی پردازش یک کوادریلیون در ثانیه برخوردار است که این میزان در مقایسه با نمونه قبلی که در چین و با استفاده از تراشه‌های  شرکت امریکایی اینتل ساخته شده بود بیشتر است. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که چین دارای کمپیوترهای بیشتری نسبت به امریکا است.

 متخصصان براين باورند که تحريم‌های امريكا عليه چين با هدف جلوگيری از بهبود فناوری‌ کمپیوتر‌ها بوده است. اما چين به جای توقف فعالیت‌های خود،‌ تمامی بودجه و سرمايه خود را صرف توليد و توسعه این کمپیوترها کرده است.
این ابر کمپیوتر که در مرکز ابر کمپیوتر ملی چین واقع شده، برای مدل سازی آب و هوا و انجام پژوهشهای علمی استفاده خواهد شد.

 ابر کمپیوتر کشور چین، به دلیل سرعت و به واسطه تست توسط کارشناسان آلمان و امریکا، در لیست TOP500که دو بار در سال منتشر می شود قرار گرفته است.

این رتبه‌بندی نشان می‌دهد که از 10 رایانه سریع جهان، دو دستگاه در چین، چهار مورد در امریکا و به ترتیب در جاپان، آلمان، سوئیس و عربستان سعودی یک دستگاه وجود دارد.

چین  هزینه های بسیار زیادی را صرف انجام پروژه های علم و فناوری کرده و به دنبال آن به یک پیشرو در زمینه فناوری‌های پیشرفته تبدیل شده است.

مقامات چین همچنین قصد دارند تا بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان را در جنوب شرقی این کشور راه اندازی کنند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала