سوریه از رئیس جمهور ترکیه به اتهام سرقت شکایت کرد

© AFP 2023 / LOUAI BESHARAبشار الأسد وأردوغان
بشار الأسد وأردوغان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت عدلیه سوریه به خاطر سرقت واحدهای صنعتی در ولایت ‌های مختلف این کشور از جمله حلب و انتقال تجهیزات آن به ترکیه توسط عناصر تروریستی از رئیس جمهور این کشور شکایت کرد.

به گزارش همشهری به نقل از خبرگزاری فارس، وزارت عدلیه سوریه از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به اتهام سرقت مایملک و بیت المال و دارایی 37 کارگاه و واحد صنعتی در حلب شکایت کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، که وزارت عدلیه این کشور اعلام کرده است که در تاریخ 10/ 8/ 2015 گزارشی را به همراه مستندات و مدارک تهیه و علیه اردوغان شکایت کرده است.

این نهاد سوری با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که رئیس جمهور ترکیه 37 واحد صنعتی و یک کارخانه در حلب را سرقت کرده که خسارات وارده به آن به 5 میلیارد و 295 میلیون دالر می رسد.

کمیته حقوقی مسئول تهیه پرونده‌های قضایی برای پیگرد گروه‌های تروریستی که سازه‌های صنعتی را از سوریه سرقت و به ترکیه منتقل کرده است در گزارش نخست خود از اردوغان خواست که این خسارات را پرداخت کند.

این کمیته که با دستور وزارت عدلیه سوریه در سال 2015 تشکیل شد و شامل نمایندگانی از وزارتخانه‌های صنعت، اتحادیه اتاق صنایع و اتاق بازگانی حلب است و هدف آن تشکیل پرونده‌های قضایی برای تعقیب و پیگرد اشخاص حقیقی و حقوقی است که در سرقت سازه‌های صنعتی از ولایت های حلب، ادلب، رقه؛ دیرالزور و حسکه و انتقال آن به ترکیه دست داشته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала