چالش های زنان حامله دار نکاح جهادی

© AFP 2023تلاش داعش برای تغییر روایت از نقش زنان در صفوف این گروه تروریستی
تلاش داعش برای تغییر روایت از نقش زنان در صفوف این گروه تروریستی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دختران باردار از جهاد نکاح به اردن برگشتند

بازگشت زنانی که برای "جهاد نکاح" به سوریه و عراق رفته بودند؛ به بحرانی بزرگ برای جامعۀ اردن تبدیل شده است.

العالم: منابع امنیتی اردنی خبر دادند که تنها در سال 2015، بیش از 30 دختر از دانشجویان دانشگاه های اردن، در حالی که یا باردار بودند یا دچار بحران های حاد روانی شده بودند، به این کشور بازگشتند.

این منابع امنیتی به خبرگزاری شام تایمز گفتند: «چراغ خطر زمانی روشن شد که سه تن از زنان اردنی که برای جهاد به سوریه رفته بودند، در اواسط ماه اپریل 2015 به اردن برگشتند. دولت اردن، به همین سبب، رسماً نظارت بر مساجد و فروشگاه های پوشاک زنانه را آغاز کرد، اما در همان حال، 28 دختر اردنی دیگر، به کشور برگشتند و اعتراف کردند که شمار دیگری از زنان اردنی همچنان در عرصۀ جنگ در سوریه حضور دارند و اکثر آن ها در شهر رقه به سر می برند.

به گفتۀ این منابع "گزارش هایی که توسط مجله ای انگلیسی که در سال 2014 منتشر شد، افشا کرد زنان اردنی، پس از تونسی ها، در سطر دوم زنانی هستند که برای جهاد نکاح به عراق و سوریه رفته اند، اما اردنی ها در آن زمان، به سبب کمبود اطلاعات این موضوع را انکار کردند".

این منبع افزود: "اما اکنون ناچاریم این حقیقت را فاش کنیم، زیرا جامعۀ اردن باید ما را در عبور از این بحران یاری کنند. ما با تفکراتی تندرو و منحرف مواجهیم که شاید مردم مساجد با آن ها موافق نباشند، اما مطمئناً شیوخ مساجد آن ها را می پذیرند!"

گفتنی است که روزنامۀ انگلیسی "تلگراف"، در اواخر سال 2014، با انتشار گزارشی فاش کرد "اکثر زنان که به گروه تروریستی داعش پیوسته اند، اردنی هستند".

این روزنامه همچنین دربارۀ خطر این زن ها هنگام بازگشت به کشورشان هشدار داده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала