مصادره خانه هتلر

© Photo / HoffmannРезиденция Гитлера в Баварских Альпах в долине Берхтесгаден, Германия
Резиденция Гитлера в Баварских Альпах в долине Берхтесгаден, Германия - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ساختمانی که آدولف هتلر در آن زاده شده بود پس از بحث و رایزنی اکنون دولت اتریش طرح توقیف این ساختمان را تصویب کرده و اما تا کنون روشن نیست که این ساختمان بعد از این برای چه استفاده خواهد شد.

یک ساختمان که ساکنان شهر براوناو واقع در شمال غربی اتریش این ساختمان زرد رنگ را  به نام زادگاه آدولف هتلر می شناختند و بالای این ساختمان " خانه هیتلر" نام‌گذاشته‌ بودند مصادره شد.
به نوشته سایت افغان پیپر و بر اساس گزارش دویچه وله، گفته می‌شود که در روز ۲۰ اپریل در طبقه دوم این ساختمان آدولف هتلر، فرزند سوم کلارا و آلوئیس هتلر، به دنیا آمده است.
با وجود این که هتلر تنها چند ماه نخست زندگی‌‌اش را در این محل سپری کرده، این بنای قدیمی به یکی از "معبدهای" طرفداران فاشیسم و نئونازی‌های سراسر جهان تبدیل شده است.
به گفته همسایگان، مریدان هیتلر از کشورهای گوناگون به دیدن "خانه هتلر" می‌آیند و جلوی آن عکس می‌گیرند.
ساختمان مزبور که خالی است و در و پنجره‌های آن هم حفاظ آهنی دارد، از سال ۱۹۷۲ در اجاره وزارت کشور اتریش است که از آن به شکل‌های گوناگونی استفاده‌ کرده است. صاحب این ساختمان که زنی سالخورده به نام گرلینده پومر است اجازه هیچ‌گونه تغییرات در ساختمان را نمی‌دهد.
وزارت داخله تا سال ۲۰۱۱ خانه را در اختیار یک مرکز مراقبت‌ معلولان گذاشته بود. در این سال گردانندگان مرکز مراقبت تصمیم گرفتند که ساختمان را متناسب با نیاز معلولان، به راه‌های ویژه صندلی‌چرخدار و آسانسور مجهز کنند اما صاحبخانه با این اقدام مخالفت کرد و مرکز مراقبت معلولان به ناچار به مکان دیگری منتقل شد. از آن پس این ساختمان خالی است و دولت اتریش بابت اجاره آن ماهانه ۵ هزار یورو پرداخت می‌کند.
طرح مصادره خانه محل تولد هتلر باید به تصویب پارلمان اتریش برسد. هم‌چنین در طرح دولت، پرداخت مبلغی به عنوان غرامت به صاحب خانه نیز پیش‌بینی شده است.
این که دولت پس از مصادره چه برنامه‌ای برای "خانه هتلر" دارد، هنوز معلوم نیست. در سال‌های گذشته طرح‌‌های گوناگونی برای استفاده از زادگاه جنایتکار تاریخ‌ساز ارائه شده، اما هیچ کدام موافقت مسئولان را جلب نکرده است.
یکی از طرح‌های جالب از جانب یک کارشناس علوم سیاسی به نام آندریاس مایس‌لینگر ارائه شده است. او قصد دارد ساختمان سه طبقه را به مرکزی برای آموزش سیاسی نوجوانان و جوانان، با نام "خانه مسئولیت" تبدیل ‌کند. بر اساس این طرح طبقه هم‌کف محلی برای تبادل نظر پیرامون "مسئولیت در قبال گذشته" خواهد شد، طبقه اول به مکانی برای گفت‌وگو در باره رویدادها و تحولات زمان حال تعلق خواهد گرفت و در طبقه دوم جوانان و نوجوانان به بحث در باره آینده خواهند پرداخت.
در یک طرح دیگر پیشنهاد شده اس که ساختمان به موزه تبدیل شود و در طرحی دیگری که تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد، تخریب ساختمان و ایجاد یک سوپرمارکت در محل آن پیشنهاد شده است. این طرح یک مشکل اساسی دارد: بنای زردرنگ بحث‌برانگیز در قرن هفدهم میلادی ساخته شده و زیر پوشش میراث فرهنگی است.
دولت اتریش پیش‌تر اعلام کرده بود که می‌خواهد قانونی تصویب کند که بتواند به استناد آن محل تولد آدلف هتلر را از مالکانش مصادره و از "تبدیل شدن آن به یک معبد نئونازی‌ها" جلوگیری کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала