تونی بلر در مقابل تبلیغات به نفع امارات متحده عربی از کشور 35 میلیون دالر تقاضا کرد

© Flickr / Center for American Progress تونی بلر
تونی بلر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مدت پیش روشن شد که تونی بلر، نخست وزیر سابق بریتانیا از امارات متحده عربی ،35 میلیون دلار در خواست کرده است ، تا با این پول ، شرکت مشاوره او به بهبود تصویر و توسعه و بسط نفوذ این کشور نفتی ثروتمند کمک کند

The Telegraph می نویسد: " حق الزحمه شامل این است که آقای بلر حداقل یک بار در ماه طی سال اول به ابوظبی پرواز کند و هزینه های اداری ، پروازهای مشاورین از لندن به ابوظبی و بخشی از هزینه های حمل و نقل آقای بلر را پوشش می دهد. باید پول هایی برای مبله کردن دفتر و همچنین خرج هزینه هایی چون صورت حساب تلفن در نظر گرفته شود. "
پیشنهاد مطرح شده توسط مقامات امارات متحده عربی در سال 2014 به گفته ی نماینده نخست وزیر سابق در آینده مورد بررسی قرار نگرفت. سخنگوی مطبوعاتی همچنین افزود که رهبر سابق حزب لیبرال هیچ گاه به دنبال سود شخصی از این کار نبود.
این اطلاعات چند روز بعد از انتشار گزارش چیلکوت آشکار شد ، در این گزارش تصمیم بلر برای ارسال ارتش به عراق در سال 2003 محکوم شده است.
به گفته نویسنده و تحلیل گر سیاسی جان وایت ، کسی که کارهای بد بلر را دنبال می کند تعجب نخواهد کرد که او حتی یک رژیم مشکوک ، پروژه ، شرکت و کمپانی را بدون دریافت حق الزحمه کافی ، حمایت نکرده و خدمات نمی داده است. "
وایت می گوید: " در بین افراد متمدن از شهرت و محبوبیت او چیزی باقی نمانده است. شما دیدید که حال و روزش چطور بود ، وقتی سعی داشت از تنبیه در ملاء عام با دو و نیم میلیون کلمه ای که چندی پیش از سرجان چیلکوت گرفته بود، دفاع کند. از او فقط یک دید و نظر باقی مانده است. اما البته رژیم ها و دول نامطلوب بسیاری هستند که آماده اند از او پشتیبانی کنند اما فکر می کنم که حتی آنها اکنون از او دوری خواهند کرد. بلر سمی و ناپاک شده است. "

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала