یوناما: روند صلح زمان‌گیر است

© AP Photo / Frank Franklin IIاسامبله عمومی سازمان ملل متحد
اسامبله عمومی سازمان ملل متحد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یوناما همیشه از تلاش‌های صلح افغانستان حمایت می‌کند

یوناما می‌گوید روند صلح زمان‌گیر است و در مقابل طولانی‌شدن آن باید از بردباری کار گرفت. فرستادۀ ویژۀ سازمان ملل متحد در افغانستان روز دوشنبه(۴ اسد) در یک نشست خبری به هدف ارایۀ گزارش یوناما در مورد تلفات غیر نظامیان در شش ماه نخست سال جاری در کابل به این مورد تاکید کرد.
آقای یامامتو به خبرنگاران گفت که صلح یک پروسۀ درازمدت است و اگر تلاش‌ها به خاطر آن در افغانستان هنوز نتیجه نداده به این معنا نیست که کم‌حوصله شده واکنش نشان دهیم.
نمایندۀ سازمان ملل متحد در افغانستان تاکید کرد که تلاش‌هایی از جانب گروه چهارجانبه صورت گرفته و پاکستان هم آماده‌گی نشان داده تا با حکومت افغانستان را به خاطر رسیدن به این آرزو هم‌کاری کند.
به گفتۀ او ارادۀ مردم و حکومت افغانستان رسیدن به صلح است و ما به این باور هستیم صلحی که از راه مذاکره به میان می‌آید به‌ترین گزینۀ صلح است.

پیام یامامتو برای طالبان

به گزارش خامه پرس این در حالی‌ست که چندی پیش هارون چخانسوری، سخن‌گوی رییس جمهور به رسانه‌ها گفت که حکومت در حال حاضر اراده‌یی برای آغاز دوبارۀ گفت‌گوهای صلح ندارد.
ظاهرا حکومت افغانستان که از ارادۀ پاکستان در روی‌کرد این کشور مبنی بر کشانیدن مخالفان مسلح به میز مذاکره تردید داشت، اکنون به آن متیقین گردیده‌است.
اخیرا نشست‌های چند دوره‌یی چهارجانبه که با حضور نماینده‌گان افغانستان، پاکستان، امریکا و چین که به خاطر کشانیدن شورشیان به صلح راه‌اندازی گردید نیز به نتیجۀ نرسید و پاکستان بر آن‌چه در جریان نشست‌ها توافق کرده بود، هیچ اقدامی را با مخالفان مسلح حکومت افغانستان در خاکش در صورت نپیوستن‌شان به صلح انجام نداد.
اکنون تادمیچی یامامتو گفت که یوناما همیشه از تلاش‌های صلح افغانستان حمایت می‌کند و خواهان یک روند صلحی که در آن خواسته‌ها و نیازهای افغانان منعکس شود می‌باشد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала