در ترکیه 47 کارمند دولتی به دست داشتن در کودتای نظامی اخیر این کشور متهم شدند

© AP Photo / StringerЛюди пытаются остановить танк турецких военных в Анкаре
Люди пытаются остановить танк турецких военных в Анкаре - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو تن از سفرای ترکیه در کشورهای خارجی نیز از کار در وزارت امور خارجه تعلیق شده‌اند

بیش از 47 هزار تن از کارمندان نهادهای دولتی ترکیه به اتهام ارتباط با سازمان گولنیست که به اجرای کودتای ناکام 15 جولای ترکیه متهم است، تعلیق شده‌اند.
براساس تازه‌ترین آمارها که خبرگزاری اناتولی منتشر کرده است، 47 هزار و 188 کارمند نهادها و سازمان‌های دولتی به اتهام ارتباط با کودتای ناکام اخیر از کار تعلیق شده‌اند.

دو تن از سفرای ترکیه در کشورهای خارجی نیز از کار در وزارت امور خارجه تعلیق شده‌اند. این روند برکناری تقریبا در تمام وزارتخانه‌ها با نسبت‌های متفاوت وجود دارد. در این میان وزارت آموزش ملی ترکیه با تعلیق 42 هزار و 767 کارمند رکورددار موج برکناری‌ها در ترکیه بوده است.

Палестинцы в секторе Газа с плакатами в поддержку Эрдогана после ночной попытки государственного переворота в Турции - اسپوتنیک افغانستان
کشف راز کودتا در ترکیه

در این میان 529 تن در آژانس‌های مرتبط با وزارت حمل و نقل، امور دریایی و ارتباطات، تعلیق شده‌اند. سازمان اطلاع‌رسانی، ارتباطات و فناوری ترکیه نیز 170 تن از کارمندان خود را برکنار کرده و همچنین 58 تن از پرسنل پشتیبانی این سازمان هم از کار تعلیق شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری ایسنا: همچنین 300 پرسنل سازمان رادیو و تلویزیون ترکیه، 29 پرسنل شورای عالی رادیو و تلویزیون، 29 کارمند شرکت ترک‌ست، 62 کارمند وزارت خزانه‌داری، 197 کارمند وزارت جنگلات و آبرسانی، 262 قاضی نظامی و محکمه، 82 کارمند وزارت توسعه، 162 پرسنل وزارت محیط‌ زیست و شهرسازی، 560 کارمند وزارت علوم، صنعت و فناوری، 599 کارمند وزارت خانواده و امور اجتماعی، 1112 پرسنل وزارت امور دینی (دیانت)، 139 پرسنل اداره کل میدان های هوای دولتی، 21 پرسنل موسسه آمار ترکیه و 23 کارمند اداره مدیریت خصوصی‌سازی از کار خود تعلیق شده‌اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала