شهر سوچی روسیه

© Sputnik / Nina ZotinaФестиваль BoogelWoogel на "Роза Хутор"
Фестиваль BoogelWoogel на Роза Хутор - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سوچی شهر یست در ساحل بحیره سیاه . این شهر ۱۷۰۰ کیلومتر از مسکو فاصله دارد.

 سوچی از جمله بزرگترین شهر های سواحلی روسیه است که در حدود ۴۰۰ هزار نفر نفوس اصلی آنرا تشکیل می دهد و همه ساله بیشتر از این نفوس از شهر های روسیه و خارج مردم برای تفریح و سپورت به این شهر سفر می کنند.
بحیره سیاه در اقلیم این شهر تاثیر زیاد دارد ٬ درتابستان به شهر گرمی می دهد و در زمستان سردی. اما روی همرفته سوچی زمستان معتدل دارد ٬ و تابستان گرم. در این شهر مسابقات زمستانی و تابستانی جهانی دایر می گردد. در سال ۲۰۰۷ سوچی پایتخت دوازدهمین بازی های اولمپیک انتخاب گردید و در سال ۲۰۰۹ این شهر شامل اتحادیه جهانی شهر های اولمپیا گردید.
این منطقه فقفقاز در مجموع تاریخ بسیار قدیمی دارد٬ که پیدایش آثار تاریخی در نواحی سوچی از قدامت این شهر شاهدی می دهد. اولین نامگذاری این شهر در سال ۱۶۴۱ صورت گرفت که توسط یکی از سرافسران و جهانگرد معروف ترکی بنام اولیاُ چلبی نام سوچی بالای این شهر نهاده شده بود. 

محمود عباس - اسپوتنیک افغانستان
رهبر فلسطین در روز سه شنبه بازدید از سوچی پلان نموده است

اولین باشندگان این مرزو بوم در حدود ۴۰۰- ۳۵۰ سال قبل از آسیا کوچک آمدند٬ که بنام مردمان اشلوی یاد می شدند.
در حدود ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مدنیت های مختلف در این مرزو بوم جایگزین گردیدند ٫ که از جمله مدنیت قابل ارزش مدنیت یونانی ها بود. استعمار مناطق قفقاز در سواحل بحیره سیاه تقریباً از قرنهای ۴-۵ قبل از میلاد صورت گرفت در قرن های ۱ و ۵ میلادی امپراتوری روم به این مناطق دست یافتند.
بعد از جنگ های متعدد بیزانس با فارس در سال ۵۶۲ به اساس معاهده بین شان بخش های ازغرب قفقاز زیر اثر بیزانس درآمد، بعضی از مورخین به این باور اند که از همین زمان مسحیت در این مناطق ظهور کرد ٬ اما یادادشت های دیګری وجود دارد که مسحیت سالها قبل از آن در سوچی رواج پیدا کرده بود٬ اما به هر ترتیب تاثیرات عمیق کلتوری و فرهنګی را بیزانس در سواحل بحیره سیاه قفقاز از قرن VI الی VIII ګذاشت. در سال ۸۴۴ شاهان ابخاز در مقابله بابیزانس ۴۰ هزار لشکر شان را از بین بردو از جمله مناطق امروزی سوچی بخش از ابخاز ګردید ٬ در سال ۹۷۸ بعد از مرګ شاه ابخاز بنام فیادوسی کور که از خود فرزندی بدنیا نیاورده بود٬ ابخاز به ګرجستان ملعق ګردید و یکی از خیشا های شاه ابخاز فیادوسی کور ٬ شاه ګرجستان بنام بګراتا بګراتونی بود که ابخاز رادر قیادت خود درآورد. 
St Peter the Great Bridge drawn in St Petersburg - اسپوتنیک افغانستان
سن پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه

در اثر جنگ های روس و ترکان از سال ۱۸۲۸ الی ۱۸۲۹ سوچی و مناطق همجوارش تحت اثر روس در می آید. در این زمان حرکت بنام «مهاجرین»در بین مردمان کوهی قفقازتوسط یک دسته از بنیاد ګراه های اسلامی ایجاد میگردد که دست به تبلیغات می زنند و مردم را به تابعیت امپرتوری عثمانی ترک دعوت می نمایند. تعدادی زیادی ازمردم از غرب ٬مرکز ٬ شرق قفقاز و همچنان از کریمه حتا قریه های بسته به ترکیه مهاجرت می کنند. این مهاجرت ها شکل پراگنده را داشت و تعدادی زیادی از مردم در طول راه ازبین رفتند. در حال حاضر در ترکیه در حدود ۵۰۰ هزار نفر از نسل همین مهاجرین قفقاز زندگی می نمایند و به همین تعداد به کشور های مغرب و دیگر کشور های شرق نزدیک بودو باش دارند. از دوره مهاجرت ها اسنادی زیادی وجود دارد که مردمان این مرزو بوم قربانی های زیادی دادند٬ که البته تبصره در مورد در فرمات پروگرام ما نمی گنجد.
سوچی عصر حاضر در ۲۱ اپریل سال ۱۸۳۸ بنا یافت. در اثر قیام های انقلابی که در سال ۱۹۰۵ صورت از۲۸دیکابر سال ۱۹۰۵ الی۵ جنوری ۱۹۰۶برای یک هفته جمهوریت ای بنام سوچی اعلان گردید٬ که این قیام در نطفه اش به رودترین فرصت خنثا گردید. در سال ۱۹۱۷ بعد از انقلاب کبیر اکتوبر سوچی لقب شهر را به خود اختیار نمود. در اثر جنگ های میهنی سال های ۱۹۱۷ و ۱۹۱۸ این شهر را گرجستان تصاحب نمود ٬ و در سال ۱۹۲۰ کاملا تحت اثر حاکمیت شورا ها در آمد و برای این شهر از لحاظ منطقه کورورت (یا منطقه استراحت سواحل بحیره سیاه) اهمیت بسزای قایل ګردیدند. تمامی جغرافیای اطراف این شهر را شامل سوچی نمودند. در سال ۱۹۳۴ ماستر پلان انکشاف شهر تصویب گردید که به اساس آن سناتوریم ها ٬ انسیتوت ها ٬ تیاتر و سایر تعمیرات خدمات عامه به شکل فوق العاده عصری آن بنا یافتند. 

در این شهر قصر ها و باغ ها برای ارکین دولتی ایجاد گردید. در همین زمان قصر بچاروف روچی ٬ که تا به حال قصر بهاری رسای دولت شمرده می شود٬ توسط معمار نامآور آن زمان اعمار گردید٬ از سال ۱۹۶۰ به این طرف در این قصر خروشوف ٬ بریژنف ٬گرباچوف و تا به امروز رهبران روسیه اقامت دارند ٬ همچنان در این قصر از رهبران کشور های سوسیالیستی برای استراحت دعوت نیز می گردید. در حال حاضر هم مقر رسمی ریس جمهور روسیه شمرده می شود. و.و. پوتین در این مقر همواره اقامت می کند و رسای جمهورکشور ها را نیز در این قصر ملاقات می نماید. چنانچه در سال ۲۰۰۸ پوتین جورج بوش را در این قصر ملاقات نمود. در سال ۲۰۰۹ ریس جمهور د. مدیدف با انجلا مرکل در بچروا روچی ملاقات نمود. در این قصر نام آور میدان نشست هلیکوپترها و همچنان استیشن کشتی ها بنا یافته. در زمان جنګ دوم جهانی در این شهر ۶۱ مرکز صحی ایجاد گردید٬ که در چوکات آنها ۵۱ شفاخانه عسکری بنا یافت.
در سال ۲۰۱۴ در سوچی بازی های جهانی زمستانی اولمپیا برگزار گردید٬ این شهر در سالهای ۱۹۹۴ ۱۹۹۸٬و ۲۰۰۷ نیز کاندید برګذاری بازی های اولمپیا بود ٬ و بلاخره با ایجاد هوتل ها و جاده های عصری به سطح جهانی و همچنان حمایت بزرګ سیاسی توانست در سال ۲۰۱۴ برنده برګزاری بازی های اولمپیا ګردد٬ که بعد از برګزاری المپیا این شهر از زیبا ترین شهر های ساحلی دنیا به شما می آید.
در ظرف ۶ سال از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ در سواحل و مناطق کوه ی سوچی شهرک های سپورتی با استفاده از عصری ترین تکنالوژی ایجاد ګردیدند٬ که بیشتر از ۵۰ملیارد دالر در ساختمان های آنها به مصرف رسیده است ٬ استیشن های برق ٬ میدان بین المللی هوای ٬ استیشن های بزرګ راه آهن ٬ سرک ها و جاده های نو و صد های تجهیزات مدرن که نظیرش در جهان نبود در این مدت زمان نسبتآ کوتاه اعمار گردید.
در سواحل بحیره سیاه سوچی پارک اولمپیا بنا یافت که در آن افتتاح و ختم بازی های اولمپیا دایر ګردید. بعد از سال ۲۰۱۴این شهر شهرت جهانی کسب نمود و امروز از تمامی نقاط روسیه و جهان برای سپورت و استراخت به سوچی سفر می کنند، در سال ۲۰۱۴ اولین بار مسابقات موتر دوانی فورمول ۱ در پارک اولمپیا دایر ګردید که تا سال ۲۰۲۰ قرار داد شده تااین مسابقات همه ساله برگذار گردد. در این شهر تیم های سپورتی فوتبال و هندبال٬ هاکی روی یخ به سطح تیم های در جه اول روسیه ایجاد گردید.
البته باید گفت که رییس جمهور روسیه و.و.پوتین شخصآ در برگزاری بازی های زمستانی اولمپیک بسیار علاقمندی نشان داد و نقش فعال بازی نمود.
مسجد - اسپوتنیک افغانستان
قازان یکی از بزرگترین شهر های مسلمانان روسیه
  

برای شخص من سال گذشته فرصت پیدا شد تا به چشم خود از سوچی دیدن نمایم و به مقایسه ده سال پیشتر از آن که من در این شهر برای استراحت رفته بودم ٬ هیچ قیاس نمی رفت که در مدت زمان نسبتآ کوتاه چنین تغییرات بنیادی صورت گیرد و سوچی امروز در سطح زیباترین شهر های سواحلی بحری دنیا عرض اندام نماید٬ بی جهت نیست که رییس جمهور و صدراعضم روسیه وقت زیادی کار و استراحت خود را در مقر کاری خود درقصر بچروا روچی سوچی بسر می برند و رهبران بسیاری کشور های جهان را در آنجا نیزملاقات می نمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала