جهان احساس خطر کرد: کوریای شمالی راکت های بالستیک دوربرد ساخت

© REUTERS / KCNAکوریای شمالی راکت های بالستیک دوربرد ساخت
کوریای شمالی راکت های بالستیک دوربرد ساخت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع جاپان اعلام کرد، کوریای شمالی شب گذشته راکت بالستیک جدید را پرتاب نمود، که هزاران کیلومتر پرواز نمود و احتمالا در منطقه خاص اقتصادی جاپان در250 کیلومتری شبه جزیره عوج سقوط کرد.

کانال تلویزیونی "روسیه 24" پیش از این خبر داده بود، پیونگ یانگ توانسته راکتی را پرتاب نماید که 800 کیلومتر فاصله را طی کرده بود. توکیو، به طور جدی نگران است و در مورد اقدامات پیونگ یانگ اعتراض کرده است. نخست وزیر جاپان آنرا "یک تهدید جدی به جاپان" و وزیر خارجه انر "عمل تحریک آمیز" خوانده است.
در ارتباط با این حادثه جاپان، جلسه اضطراری دولت را برگزار نمود، و وظیفه سپرده شد تا نخست به جمع آوری اطلاعات پراخته شود و بعداً در مورد، آماده گی های لازم اتخاذ گردد. در حال حاضراز پرتاب راکت کدام آسیب به ثبت نرسیده است. اما، گارد ساحلی جاپان در مورد خطر احتمالی به کشتی های که در ان منطقه قرار دارند، هشدار داده است.
در ایالات متحده آمریکا پرواز راکت را ثبت کردند. به اساس اطلاع فرماندهی نیروهای استراتژیک امریکا، از خاک کوریای شمالی همزمان دو راکت پرواز نمود، اما یکی از آنها در آغاز پرواز منفجر شد. وزارت امور خارجه ایا لات متحده آمادگی خود را برای دفاع از کشور و متحدان آن اعلام نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала