روسیه میخواهد از فضا حرکات کشتی های نظامی امریکا را تحت نظارت بگیرد

© Photo / spacecorp.ruماهواره
ماهواره - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه قصد دارد با پرتاب ماهواره‌های جدید حرکات‌ کشتی های نظامی هواپیمابر آمریکا را رصد کرده و فاصله خود با این کشور را در عرصه فضایی کاهش دهد.

به گزارش فارس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که، قصد دارد دستگاه تجسسی جدید با قابلیت رصد حرکات کشتی های نظامی هواپیمابر آمریکا را به فضا پرتاب نماید.
به نوشته روزنامه «کامرسانت» این دستگاه ‌های جدید ماهواره‌ای مجهز به سه باند «رازدان» نام دارند و قرار است در سال‌های 2019 تا 2024 از ایستگاه فضایی «پلستک کازمو درام» به فضا پرتاب شوند.
هر چند که اطلاعات بسیار کمی از این ماهواره‌ها رسانه‌ای شده است، اما کامرسانت نوشت که دستگاه رازدان توسعه و تغییر شگرفی نسبت به نمونه‌های قبلی خود دارد و دارای شبکه انتقال پیام بسیار سریع است. این ماهواره همچنین مجهز به وسائل اپتیکی با قطر 2 متر خواهد بود.
روزنامه در ادامه نوشت: این ماهواره‌ها وزارت دفاع روسیه را به اطلاعات و جزییات دقیق تصویری مجهز می‌نماید و در مجموع قابلیت‌های تجسسی فضایی روسیه را به نحو چشمگیری افزایش می‌دهد.
کارشناسان روسی البته از عقب ماندن کمیتی این کشور نسبت به آمریکا خبر دادند و گفتند که آمریکایی‌ها موفق به ساخت ماهواره‌هایی بر اساس اشعه مادون قرمز موسوم به SBIRS شده‌اند که دستگاه بسیار قدرتمند در زمینه شناسایی پرتاب راکت های بالستیک و ارتباط های مخابراتی نظامی است.
آمریکا بین 1 تا 12 ماهواره با قابلیت الکترو اپتیکی در فضا دارد که برخی آن‌ها به طور همزمان حرکات نظامی منطقه را مخابره می‌نمایند.
کارشناسان نظامی روسی اذعان داشتند با پرتاب سه ماهواره جدید کلاس رازدان و ترکیب آن‌ها با داشته‌های کنونی، نیازهای روسیه در این بخش تامین می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала