افتتاح خط آهن راه لاجورد در بندر آقینه

© Fotolia / Herreneckراه آهن جدید
راه آهن جدید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خط لاجورد افغانستان را از طریق بندر آقینه به کشور های اروپایی و حوزه های بحیره سیاه و بالتیک وصل می کند

هشتمین جلسه خط آهن لاجورد به ریاست محمدشاکرکارگر نمایندۀ خاص رئیس جمهور در کشور های مشترک المنافع و مشاور ارشد معاونیت اول ریاست جمهوری، در قصر گلخانۀ صدارت تدویر یافته و در آن پیرامون نهایی شدن طرح برنامه ساختمان تاسیسات و خط آهن در بندر آقینه، بحث و بررسی های لازم انجام یافت.
تحقق این برنامه بسیاری از مشکلات جاری در کشور را از رهگذر داد و ستد با کشورهای اروپایی حل نموده و موجب انکشاف و توسعه اقتصادی در افغانستان می گردد. افتتاح خط لاجورد ناگزیری های افغانستان را از ناحیه نبود خط آهن و بندری دیگر نیز بر طرف کرده و موجب تسریع امور تجارت در کشور می گردد.

Afghanistan's President Ashraf Ghani points while speaking during a news conference in Kabul - اسپوتنیک افغانستان
محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان ماه آینده برای افتتاح خط آهن آقینه به ترکمنستان سفر می کند

پس از بحث های مفصل در باره جوانب برنامه کاری، تصمیم اتخاذ گردید تا پیشنهاد جلسه در مورد ساختمان، جاده و دیگر تاسیسات بندر آقینه با در نظر داشت استعجالیت موضوع به مقام رئیس جمهوری اسلامی افغانستان محول گردد تا پس از تصمیم جلالتماب رئیس جمهور در این مورد، کار ساختمانی در بندر مذکور آغاز گردد.
افتتاح خط لاجورد در بندر آقینه سبب ترقی تجارت در کشور گردیده با افتتاح آن در ماه نوامبر میلادی، طی سال اول سه ملیون تن اموال تجارتی از آن طریق وارد و صادر می گردد و در سالهای آینده این ظرفیت به ده ملیون تن در سال ارتقا می یابد.
خط لاجورد افغانستان را از طریق بندر آقینه به کشور های اروپایی و حوزه های بحیره سیاه و بالتیک وصل می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала