اوغلو: اتحادیه اروپا در حال انجام اشتباهات جدی است

© AP Photo / Burhan OzbiliciTurkish Foreign Minister Mevlut Cavusoglu
Turkish Foreign Minister Mevlut Cavusoglu - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا و اروپا پس از اتفاقات رخ داده در ترکیه طی هفته‌های اخیر و بازداشت و برکناری هزاران نفر در ارتباط با کودتای نظامی نافرجام، به شدت از عملکرد دولت انقره انتقاد کرده‌اند

مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری اناتولی تاکید کرد: اتحادیه اروپا در حال ارتکاب اشتباهات جدی در واکنش به کودتای نافرجام ترکیه است و در نتیجه در حال از دست دادن حمایت برای عضویت در اتحادیه اروپا از سوی شهروندان ترکیه است.
وی در ادامه تصریح کرد: روند بهبود روابط ترکیه با روسیه به معنای ارسال یک پیام برای غرب نیست. البته اگر غرب ترکیه را از دست بدهد، این به خاطر اشتباهات خود اروپا خواهد بود، نه روابط خوب ترکیه با روسیه، چین یا جهان اسلام.
امریکا و اروپا پس از اتفاقات رخ داده در ترکیه طی هفته‌های اخیر و بازداشت و برکناری هزاران نفر در ارتباط با کودتای نظامی نافرجام، به شدت از عملکرد دولت انقره انتقاد کرده‌اند.
به گزارش تنسیم ، وزیر خارجه ترکیه افزود: متاسفانه، اتحادیه اروپا در حال انجام اشتباهات جدی است. آنها در امتحان پس از کودتای نظامی ترکیه، رد شده‌اند. میزان حمایت مردم ترکیه از عضویت در اتحادیه اروپا که زمانی به بیش از 50 درصد می رسید، اکنون تصور می کنم به زیر 20 درصد رسیده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала