افشاگری های کارمند سابق سیا در رابطه به جنگ سوریه

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyرزمندگان ارتش سوریه
رزمندگان ارتش سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حامیان حملات هوایی علیه ابشار اسد رئیس جمهور سوریه، فراموش کردند که حل بحران سوریه نیازمند همکاری مثبت روسیه و ایران است

پائول پیلار یکی از اعضای سابق آژانس اطلاعات مرکزی سیا ضمن هشدار در خصوص افزایش حملات هوایی امریکا در منطقه تصریح کرد که حامیان حملات هوایی علیه ابشار اسد رئیس جمهور سوریه، فراموش کردند که حل بحران سوریه نیازمند همکاری مثبت روسیه و ایران است.
اظهارات این مقام سابق سیا در حالی مطرح شده است که برخی رسانه‌ها ادعا می‌کنند، درخواست‌ها در آمریکا از دولت این کشور برای حملات هوایی علیه دولت سوریه به رهبری بشار اسد رو به افزایش است.
اواسط ماه جون سال جاری میلادی، دیپلمات‌های وزارت خارجه امریکا یادداشتی داخلی را مشترکاً امضا کردند و در آن از دولت اوباما خواستند تا حملاتی را علیه دولت بشار اسد در سوریه انجام دهد.
چند روز بعد، «مایکل فلورنوی» گزینه احتمالی هیلاری کلینتن نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 برای احراز سمت وزیر دفاع امریکا، خواستار استفاده از قدرت نظامی محدود علیه دمشق و ایجاد منطقه بمباران ممنوع در سوریه شد.
20 جولای، «لئون پانتا» وزیر دفاع سابق و رئیس سابق «سیا» در گفت‌وگو با شبکه «سی بی اس» تصریح کرد که معتقد است، رئیس‌جمهور بعدی امریکا احتمالاً حملات هوایی علیه داعش و نیروهای بشار اسد (ارتش سوریه) را افزایش خواهد داد.
وی همچنین تصریح کرد که بعد از انتخابات ماه نوامبر ریاست‌جمهوری امریکا، واشنگتن احتمالاً نیروهای ویژه بیشتری برای کمک به معارضان مسلح سوریه (یا همان گروههای تروریستی که امریکا آنان را میانه‌رو می‌داند) برای مقابله با داعش و بویژه دولت سوریه اعزام خواهد کرد.

Празднование Дня Победы во Владивостоке - اسپوتنیک افغانستان
امریکا به روسیه پیشنهاد کرد که تروریستها را در سوریه باهم بمباران کنیم

اخیراً، «دنیس راس» و «اندرو تبلر» از دستیاران سابق اوباما استدلال‌هایی را در خصوص لزوم آغاز حملات هوایی علیه نیروهای بشار اسد مطرح و در ادامه تأکید کرده‌اند که بخش مبارزه با تروریسم از راهبرد امریکا در سوریه نباید در اولویت باشد.
پائول پیلار در این خصوص می‌گوید: نمونه اخیر، یادداشت دنیس راس و اندرو تبلر از اندیشکده سیاست خاور نزدیک واشنگتن بوده است که برای حملات هوایی علیه رژیم اسد استدلال آوردند و مخالفت خود را با هرگونه همکاری با روسیه در حمله به گروههای خشن افراطی همچون داعش و جبهه‌النصره مخاابراز کردند.
این مأمور سابق سیا اعلام کرد که چنین رویکردی بیش از آنکه خوب باشد، مضر است و بعید است که بتواند مشکل آوارگان را رفع کند.
وی هشدار داد که افزایش حملات علیه دولت اسد در سوریه ممکن است به حس موجود ضد غربی بیفزاید و به افراط‌گرایی بیش از پیش دامن بزند.
پیلار تصریح کرد که توافق سیاسی در سوریه به بیش از یک طرف نیاز دارد و تأکید کرد که معارضان مسلح سوریه ظاهراً تمایلی به مصالحه ندارند.
وی ادامه داد: «جنگ‌های داخلی تنها زمانی حل می‌شوند که تمامی طرفین، نه فقط یک طرف، به جنگ به عنوان یک بن‌بست آسیب وارد کننده نگاه کنند».
به گزارش خبرگزاری فارس پیلار در پایان تصریح کرد که حتی یک مصالحه سست نیز نیازمند همکاری تمامی طرفین در منطقه از جمله روسیه و ایران است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала