سیستم «جی.پی.اس» امریکا در خدمت بمب های کوریای جنوبی

© vk.comGlonass- GPS
Glonass- GPS - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تصمیم اخیر امریکا مبنی بر ارائه این سیستم به کره جنوبی، توانایی های سئول در قبال بمب های هوشمند را افزایش می دهد

کوریای جنوبی به منظور تقویت توان مقابله با راکت های دوربرد کوریای شمالی، به سیستم موقعیت یاب جهانی امریکا (جی.پی.اس) برای هدایت بمب های هوشمند خود مجهز می شود.

به گزارش ایرنا، اتخاذ این تصمیم توسط کوریای جنوبی پس از آن صورت می گیرد که کوریای شمالی در طول سال های گذشته به سیستم مسدود کردن «جی.پی.اس» های رایج دست یافته است.
با دستیابی کوریا به این سیستم، این کشور قادر خواهد بود برای مبارزه با تهدیدهای راکتی کوریای شمالی از توانمندیهای بالایی برخوردار شود و حتی زمانی که پیونگ یانگ اقدام به پخش پارازیت می کند، این کشور بتواند با راکت های هدایت شونده، به دقت اهداف خود را مورد اصابت قرار دهد.
اگرچه تاکنون هیچ گونه حادثه ای ناشی از ارسال پارازیت توسط کوریای شمالی بر ماهواره های کره جنوبی گزارش نشده، اما طیاره ها و کشتی های در حال تردد در شبه جزیره کره بروز برخی اختلالات جی.پی.اس را گزارش کرده اند.
یونهاپ گزارش کرد که کره جنوبی از سال 2013 بمب های هدایت شونده KGGB را بر روی جنگنده های خود مستقر کرده که قابلیت شلیک از ارتفاع بسیار بالا و تحت پوشش قرار دادن منطقه ای به شعاع 100 کیلومتری را داراست.
گفته می شود، این تسلیحات می توانند سیستم های راکتی چندگانه را خنثی کرده و زاغه های مهمات زیرزمینی کوریای شمالی را نیز منهدم کند.

Лидер КНДР Ким Чен Ын во время съезда правящей партии в Пхеньяне - اسپوتنیک افغانستان
کوریای شمالی ایالات متحده امریکا را متهم به آماده سازی جنگ بیوکیمیاوی در شبه جزیره کوریا کرد

بمب های هوشمند و هدایت شونده KGGB نه تنها قابلیت شلیک از جدیدترین جت های جنگی کوریای جنوبی را دارند بلکه هواپیماهای قدیمی تر این کشور مانند F-5s نیز از این ویژگی برخوردارند که این امر موجب گسترده تر شدن توان کره جنوبی در تعدد شلیک این بمب ها می شود.
تصمیم اخیر امریکا مبنی بر ارائه این سیستم به کره جنوبی، توانایی های سئول در قبال بمب های هوشمند را افزایش می دهد که این امر در خنثی کردن راکت های کوریای شمالی تاثیر بسزایی خواهد داشت.
نخستین KGGB کره جنوبی بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، از ماه آینده میلادی می تواند از اطلاعات موقعیت یاب امریکا (GPS) استفاده کند.
مقام های نظامی کره جنوبی هفته گذشته اعلام کردند که پنتاگون همچنین به سئول اجازه داده است موشک های Taurus این کشور نیز از سیستم جی.پی.اس نظامی آمریکا استفاده کنند.
آمریکا در حالی به کره جنوبی اجازه استفاده از این سیستم موقعیت یاب جهانی را داده که سئول همواره در قبال آزمایش ها، پیشرفت های موشکی و اتمی پیونگ یانگ ابراز نگرانی کرده و رئیس جمهوری کره جنوبی نیز پیش از این بارها خواستار توقف این فعالیت ها شده است.
کره جنوبی به عنوان یکی از متحدان قدیمی آمریکا در شرق آسیا در حال حاضر به کلیدی ترین کشور برای اجرای طرحهای نظامی این کشور در منطقه تبدیل شده است.
جی.پی.اس یک سیستم راهبری و مسیریابی ماهواره ای است که از شبکه ای با حداقل 24 ماهواره تشکیل شده است. مصارف اولیه «جی.پی.اس» نظامی بود اما از سال 1980 استفاده عمومی برای آن آزاد اعلام شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала