چندین وزیر آلمان خواهان ممنوعیت کامل برقع هستند

© AFP 2023 / Menahem Kahanaحجاب
حجاب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در چندین کشور اتحادیه اروپا ممنوعیت برقع به تصویب رسیده است

انگلا مرکل با ممنوعیت برقع در آلمان مخالفت کرد. اما او برقع را مانعی دانست برای هم‌پیوندی مهاجران در جامعه
انگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در بحث‌ها در باره آزادی یا ممنوعیت پوشش کامل بدن زن، از جمله چهره او، برقع را عاملی بازدارنده برای هم‌پیوندی مهاجران در جامعه آلمان دانست. او در گفت‌وگو با رسانه‌های آلمان گفت: به نظر من یک زن برقع‌پوش هیچ بختی برای هم‌پیوندی در جامعه آلمان ندارد.
صدراعظم آلمان اما در ارتباط با ممنوعیت برقع در این کشور حتی در شرایط خاص نیز نظری نداد. او تنها گفت که این موضوع مشکلی حقوقی و سیاسی است که برای یافتن راه حل آن توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان "حمایت کامل مرا" در اختیار دارد.
آنگلا مرکل به این ترتیب موافقت خود را با برنامه‌های توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان، در این باره اعلام کرد. دمزیر با ممنوعیت کلی برقع به خاطر دلایل حقوقی آن مخالفت کرده است.

مردان با حجاب - اسپوتنیک افغانستان
مردان با حجاب

به گزارش دویچه وله وزیرداخله آلمان به رغم تایید این نکته که در آلمان باید چهره شهروندان نمایان باشد، با ممنوعیت برقع مخالفت کرده است، زیرا آن گونه که او می‌گوید "محکمه قانون اساسی این ممنوعیت را نمی‌پذیرد." دمزیر اما موافق آن است که چهره شهروندان در مکان‌هایی خاص چون محاکم، ادارات و مدارس نباید پوشیده باشد.
توماس دمزیر، وزیر داخله آلمان گفت وزرای داخلی عضو حزب دمکرات مسیحی ایالت‌های مختلف آلمان، قرار است روز جمعه در برلین گردهم آیند و از جمله در باره ممنوعیت برقع در این ایالت‌ها بحث‌‌و گفت‌وگو و دیدگاه مشترک‌شان را منتشر کنند.
بعضی از وزرای داخلی اتحاد احزاب دمکرات مسیحی و سوسیال مسیحی چندی‌ست خواستار ممنوعیت برقع در آلمان شده‌اند.
اسلام حجاب - اسپوتنیک افغانستان
مناقشه پوشیدن حجاب در اروپا

توماس اشتروبل، وزیر داخلی ایالت بادن وورتمبرگ آلمان گرچه موافق ممنوعیت کامل برقع نیست، اما تاکید دارد که "به هنگام رانندگی، در محاکم و در مناسبت‌های خاص دیگر" پوشیدگی کامل بدن به خاطر دلایل قابل فهم ممنوع شود.
وزرای داخلی ایالت‌هایی که انتخابات ایالتی در پیش رو دارند، موافق ممنوعیت کامل برقع در آلمان هستند. لورنتس کافیر، وزیر داخلی ایالت مکلنبورگ فورپومرن، تاکنون چندین‌بار موافقت خود را با ممنوعیت کامل برقع اعلام کرده است.
انتخابات ایالتی در مکلنبورگ فورپومرن روز چهارم سپتامبر سال جاری برگزار می‌شود. لورنتس کافیر بر این نظر است که مردم آلمان مخالف برقع هستند و وزرای دیگر کابینه ایالتی نیز از ممنوعیت برقع که او پیشنهاد کرده است، حمایت می‌کنند.
در چندین کشور اتحادیه اروپا ممنوعیت برقع به تصویب رسیده است. موضوع برقع در فرانسه نیز بار دیگر موضوع روز شده است، زیرا شهردار شهر کان و بعضی مناطق دیگر فرانسه پوشیدن "بورکینی" (بیکینی اسلامی) را در سواحل خود ممنوع کرده‌اند

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала