همدستی امریکا با ال سعود در کشتار کودکان یمنی

© AP Photo / K.M. Chaudaryکودک
کودک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رژیم به مراکز درمانی و آموزشی یمن تا کنون شمار زیادی از کودکان و بیماران یمنی را به خاک و خون کشیده است

حملات جنگنده‌های سعودی به مدارس و بیمارستان‌های یمن که کودکان و بیماران بیگناه را به خاک و خون کشیده است، نشان می‌دهد که تقریبا دیگر هیچ مکانی امنی در این کشور فقیر عربی وجود ندارد.
لیلی زروقی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور کودکان و درگیری‌های مسلحانه با ابراز خشم از اوضاع فاجعه‌بار یمن و کشتار کودکان بیگناه در حملات مستمر جنگنده‌های سعودی تاکید کرد آنچه در یمن شاهد آن هستیم، یک فاجعه است و صدها هزار غیرنظامی بهای سنگینی به خاطر جنگ می‌پردازند.
افشای معامله تسلیحاتی میان امریکا و حکومت ال سعود و فروش دست‌کم 20 دستگاه تانک آبرامز به ریاض تاکیدی بر شکست‌های سنگین این رژیم جنگ‌افروز در مقابل نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن است، زیرا این تانک‌ها جایگزین تانک‌هایی می‌شود که در جنگ یمن منهدم شده است و تنها مکانی که تانک‌ها در آن منهدم شده،‌در طول مرزهای سعودی و یمن است که متجاوزان سعودی متحمل هزینه‌های سنگین در جنگی شده‌‌اند که آتش آن را از یک سال و نیم پیش شعله‌ور کرده‌‌اند و حملات هدفمند جنگنده‌های رژیم به مراکز درمانی و آموزشی یمن تا کنون شمار زیادی از کودکان و بیماران یمنی را به خاک و خون کشیده است.

عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عربستان جنگ یمن را باخت

به گزارش تسنیم، بروس ریدل سیاستمدار و مشاور چهار رئیس جمهور پیشین امریکا اذعان کرده است که واشنگتن قرارداد تسلیحاتی بزرگی با عربستان سعودی امضا کرد تا تانک‌های جدید را برای این‌که جایگزین تانک‌هایی که در جنگ علیه یمن منهدم شده،‌در اختیار ریاض قرار دهد،‌ این قرارداد نقش عمیق دولت اوباما در حمایت از ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی‌ها را نشان می‌دهد که علیه یمن جنگ به راه انداخته است.
وزارت خارجه امریکا، کنگره را از فروش قریب الوقوع دست‌کم 153 دستگاه تانک آبرامز به حکومت سعودی و 20 دستگاه تانک دیگر برای این‌که جایگزین تانک‌های منهدم شده در جنگ شود و نیز انواع مهمات و سلاح‌های دیگر مطلع کرده است.
به گفته بروس ریدل مدیر پروژه اطلاعاتی مرکز مطالعاتی بروکینگز، تنها مکانی که سعودی،تانک‌هایش را از دست داده در جنگ و در طول مرزهای مشترک با یمن است که حوثی‌ها و نیروهای همپیمان آنها ضربات موثر و کارامدی به اهدافی در داخل عربستان از ابتدای جنگ وارد کرده‌اند.
ریدل تاکید کرد بیش از 20 دستگاه تانک سعودی در جنگ با یمنی‌ها منهدم شده است، پادشاهی سعودی تعداد زیادی تانک که تعداد آنها 400 دستگاه برآورد می‌شود، در اختیار دارد.
ریدل دلیل دیگری برای اثبات هزینه‌های سنگین جنگ افروزی رژیم سعودی ذکر می‌کند و آن درخواست شیخ عبدالعزیز ال الشیخ مفتی کل وهابیون سعودی است که اخیرا از شرکت‌ها و بانک‌ها خواسته بود از خانواده‌های نظامیانی که در جنگ به هلاکت رسیده‌اند، حمایت مالی کنند، مفتی سعودی‌ها همچنین از دانشگاه‌های عربستان خواست فرزندان نظامیان کشته شده در جنگ را به طور رایگان پذیرش کنند.
ریدل درخواست سردسته شیوخ وهابیت در عربستان را تاکیدی بر هزینه‌های سرسام‌آور جنگ افروزی این رژیم و نیز خطر غرق شدن در باتلاق یمن قلمداد کرده است.
به گفته وی، بدون حمایت امریکا و انگلیس و خدمات لجستیکی و پشتیبانی هوایی آنها، نیروی هوایی سعودی کارایی خود را از دست خواهد داد و مختل خواهد شد.
این سیاستمدار امریکایی فاش کرد دولت فعلی امریکا بیش از 110 میلیارد دلار سلاح به حکومت سعودی فروخته است.
در شرایطی که اکثر کشورهای اسلامی و عربی به خاطر منافع اقتصادی و دالرهای نفتی ال سعود به سکوت مرگبار خود در برابر جنایت وحشیانه این رژیم علیه مردم یمن به ویژه کشتار کودکان مدارس و بیماران بیمارستان‌ها ادامه می‌دهند، یک نماینده امریکایی به انتقاد از دولت کشورش به سبب همدستی با متجاوزان سعودی پرداخت.
حملات خونین سعودی ها بر یمن - اسپوتنیک افغانستان
در حمله نیروی هوایی عربستان سعودی بر شفاخانه "داکتران بدون مرز" در یمن تعدادی زیای کشته شدند

تد لیو تاکید کرد دولت امریکا، سعودی‌ها را به ارتکاب جنایات جنگی و کشتار کودکان در یمن تشویق می‌کند.
وی در واکنش به جنایت اخیر سعودی‌ها در بمباران یک مدرسه و یک بیمارستان افزود بارها تلاش کرده است تا مانع کمک‌های دولت امریکا به پادشاهی سعودی در کشتار بی‌هدف غیرنظامیان یمنی شود، باید این اقدامات جنون‌آمیز را متوقف کرد.

وی در صفحه خود در فیس بوک نوشت: با توجه به این‌که یکی از مسئولیت‌هایم آموزش قانون جنگ است و نظر به این‌که فارغ التحصیل دانشکده جنگ هستم، باید بگویم کشتار غیرنظامیان از سوی پادشاهی سعودی، از نظر من جنایات جنگی قلمداد می‌شود، کودکانی که جنگنده‌های سعودی با بمباران مدرسه‌ای در یمن کشتند، عمرشان از 12 سال هم فراتر نمی‌رفت، دولت آمریکا با حمایت‌های خود از سعودی، آن را به ارتکاب جنایات جنگی در یمن تشویق می‌کند و به همین سبب دولت آمریکا باید این اقدام جنون آمیز را متوقف کند، حمله هوایی به بیمارستان پزشکان بدون مرز در یمن هم جنایت جنگی جدیدی است که عربستان مرتکب شده است.
سازمان‌های حقوق بشری بین المللی و روزنامه‌های انگلیسی و امریکایی، واشنگتن و لندن را به همدستی با حکومت ال سعود و تشویق و حمایت از این رژیم برای ارتکاب جنایات علیه غیرنظامیان یمنی متهم کرده‌اند. سازمان ملل هم تهدید کرده است حکومت سعودی و همپیمانانش در ائتلاف موسوم به ائتلاف عربی را به فهرست سیاه به خاطر کشتار کودکان یمن بازخواهد گرداند.
دولت انگلیس هم به سبب فروش جنگ‌افزارهای ویرانگر به ال سعود شریک جنایات این رژیم در یمن است. اندرو اسمیت سخنگوی برنامه مخالفت با تجارت تسلیحات در انگلیس، دولت این کشور را متهم کرده است که به رژیم سعودی در ارتکاب جنایات جنگی در یمن کمک می‌کند.
وی در این زمینه گفته بود در حالی که همه ما در حال بهره‌بردن از آب و هوای خوب و تعطیلات و نیز هورا کشیدن برای المپیک در ماه آگوست بوده‌ایم، این ماه به یکی از خونین‌ترین و ویرانگر‌ترین ماه‌ها برای مردم یمن از لحظه دخالت نظامی سعودی‌ها در این کشور تبدیل شده است.
وی افزود سعودی‌ها طی روزهای اخیر ابتدا یک کارخانه مواد غذایی را بمباران کردند، آنها مدرسه‌ای را هدف قرار دادند که به کشته شدن دست‌کم 10 کودک منجر شد و در ادامه بیمارستان پزشکان بدون مرز را بمباران کردند که به کشته شدن 11 نفر منجر شد.

سقوط طیاره نظامی ائتلاف عرب در نزدیک یمن - اسپوتنیک افغانستان
مصارف بیجا و سنگین عربستان در جنگ با یمن

این فعال انگلیسی فاش کرد از هنگام شرووع جنگ در مارس 2015، حکومت انگلیس یبش از سه میلیارد پوند تسلیحات و جنگ افزار از جمله جنگنده‌های تایفون و بمب‌ به حکومت سعودی فروخته است که دیده بان حقوق بشر استفاده از این تسلیحات در ویران کردن اهداف غیرنظامی یمن را مستند کرده است.
وی با انتقاد از حکومت انگلیس به سبب حمایت از متجاوزان سعودی تاکید کرد هزینه‌های انسانی جنگ به شکل وحشتناکی در حال افزایش است، این جنگ سبب آواره شدن دو و نیم میلیون یمنی،‌محروم شدن میلیون‌ها نفر از دستیابی به آب بهداشتی و برق و نیازمندی 80 درصد مردم یمن به کمک شده است.
وی رژیم ال سعود را مسئول اصلی این اوضاع فاجعه‌بار به سبب جنگ ویرانگرش علیه مردم یمن دانست و با انتقاد از دولت انگلیس گفت دولت لندن با درخواست‌های روزافزون برای انجام تحقیقات مستقل درباره جنایات جنگی(سعودی) مخالفت می‌کند.
به نوشته این رسانه‌ها، ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی‌ها با بمباران مدارس و بیمارستان‌ها، قوانین بین المللی مربوط به جنگ‌ها را هم نقض کرده است و این حملات نشان می‌دهد که کشتار انسان‌های بیگناه اهمیتی برای سعودی‌ها ندارد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала