ممنوعیت استفاده از برقع در آلمان

© Fotolia / Jasmin MerdanМусульманка в парандже
Мусульманка в парандже - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محکمه رسیدگی به پرونده دختر مسلمانی که علیه ممنوعیت استفاده از برقع در کلاس درس شکایت کرده بود چند دقیقه بیشتر طول نکشید

محکمه در شهر اوزنابروک آلمان شکایت دختر دانش‌آموزی که اجازه حضور با برقع در مدرسه ندارد را ناوارد تشخیص داد. سیاستمداران آلمان به تازگی بر سر ممنوعیت استفاده از برقع در برخی مکان‌ها توافق کردند.
محکمه رسیدگی به پرونده دختر مسلمانی که علیه ممنوعیت استفاده از برقع در کلاس درس شکایت کرده بود چند دقیقه بیشتر طول نکشید.
شاکی، شهروند آلمان و فرزند خانواده‌ای مهاجر از یکی از کشورهای یوگسلاوی سابق است.
او ماه اپریل در دبیرستان شبانه "سوفی ـ شول" اوزنابروک ثبت‌نام کرده بود و مسئولان مدرسه با حضورش در کلاس درس با روبنده مخالفت کرده‌ بودند.
ظاهرا این دختر مسلمان اعلام آمادگی کرده بود پیش از شروع کلاس برای چند لحظه روبنده خود را مقابل یکی از کارکنان زن مدرسه بردارد تا هویتش مشخص شود.
مسئولان مدرسه یادشده معتقدند برای کارآمد بودن سیستم آموزشی، برقراری ارتباط میان دانش‌آموزان و معلمان ضروری است و این ارتباط نه تنها از طریق کلامی بلکه همچنین با کمک قدرت بیان اجزاء چهره و حرکات بدن ممکن است.
بر همین اساس پیشنهاد دانش‌آموز مسلمان برای برداشتن برقع پیش از شروع کلاس درس با موافقت روبرو نشد و او علیه این تصمیم مدرسه به محکمه شکایت کرد.
بنابر گزارش‌ها یکی از علت‌هایی که رسیدگی به این پرونده در چند دقیقه خاتمه یافت عدم حضور شاکی در محکمه بوده است.

حجاب - اسپوتنیک افغانستان
چندین وزیر آلمان خواهان ممنوعیت کامل برقع هستند

مطابق برخی گزارش‌ها، این دختر دانش‌آموز مسلمان علت عدم حضور خود درمحکمه را که روز دوشنبه برگزار شد، توجه زیاد رسانه‌ها به این پرونده عنوان کرده است.
علت دیگر می‌تواند این باشد که حضور درمحاکم آلمان با چهره پوشیده ممنوع است. شاکی شکایت خود را هفته گذشته ارائه کرده بود.
به دلیل نزدیک بودن آغاز سال تحصیلی جدید محکمه موافقت کرد به شکایت دختر برقع‌پوش به سرعت رسیدگی کند. در چنین مواردی انتشار خبرهای مربوط به محکمه مستلزم موافقت قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده است.
شاکی پرونده می‌تواند علیه حکم محکمه اوزنابروک اعتراض کند و در این صورت ستره محکمه این شهر به پرونده رسیدگی خواهد کرد.
16 زن برای رای دادن در عربستان سعودی ثبت نام کردند - اسپوتنیک افغانستان
حجاب - دروغ سنج

این دومین شکایت در ارتباط با پوشیدن برقع در مدرسه‌های آلمان است. پیش از این، در سال ۲۰۱۴ دختر مسلمانی در ایالت بایرن از مدرسه‌ای که حاضر به پذیرش او با برقع نبود شکایت کرد که دادگاه به نفع مدرسه حکم داد.
به گزارش دویچه وله در مورد استفاده از روسری در مدرسه‌های آلمان آرا متفاوت است. در بسیاری از موارد اختلاف بر سر پوشیدن روسری، محکمه با استناد به صراحت قانون اساسی آلمان درباره آزادی مذهب به سود دختران مسلمان رأی داده است

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала