پالیسی متناقض ایالت خیبر پختونخوا درقبال ثبت نام دانش آموزان افغان

© Flickr / bm1632پاکستان
پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالی که دولت ایالتی خیبرپختونخوا پاکستان چندی قبل تحصیل پناهجویان افغان در این ایالت را ممنوع اعلام کرده بود، با صدور دستوری ثبت‌نام شهروندان افغانستان در مدارس دولتی و غیردولتی این ایالت را آزاد کرده است.

به گزارش تسنیم، چندی قبل، دولت ایالتی خیبرپختونخوا در پاکستان اعلام کرد که مدارس خصوصی باید از ثبت‌نام دانش آموزان افغان خودداری کنند.
براساس دستور این دولت ایالتی، حتی مدارسی که معلمان افغانستانی داشته‌ باشند نیز باید آنها را اخراج کرد.
با این وجود، دولت ایالتی خیبرپختونخوا سیاستی منتاقض نسبت به ثبت‌نام دانش‌آموزان پناهنده افغانستانی در این ایالت اتخاذ کرده است.
وزارت امور داخله و وزارت امور قبایل ایالت خیبرپختونخوا با ارسال نامه‌ای به وزارت‌های مربوطه اعلام کرد که هیچگونه محدودیتی در پذیرش دانش‌اموزان افغانستانی در موسسات آموزشی دولتی و خصوصی در این ایالت وجود ندارد.
در این نامه آمده است که براساس دستور وزارت کشور و وزارت مناطق مرزی فدرال پاکستان، دانش‌آموزان افغانستانی قانونی می‌توانند در این کشور و در موسسات آموزشی دولتی و غیردولتی به فعالیت‌های آکادمیک خود ادامه دهند.
این در حالی است که منابعی به «داون نیوز» گفته‌اند که مدارس و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی پاکستان دستورهای شفاهی از نهادهای امنیتی این کشور دریافت کرده‌اند که از پذیرش دانش‌آموزان افغان پرهیز کنند.
پیش از این نیز، ژنرال بازنشسته «عبدالقادر بلوچ» وزیر امور ایالتی و مرزی پاکستان اعلام کرده بود که زمان بازگشت پناهندگان افغان از پاکستان به کشورشان فرارسیده است.
وی گفته بود که پاکستان دیگر پناهندگان افغان را تحمل نخواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала