لیزر ضد لیزر: برای نگهبانی هواپیماهای بی پیلوت از آخرین نوع سلاح های ارائه شده کار گرفته خواهد شد

© DARPAPhoto illustration of an AC-130 gunship firing a laser weapon
Photo illustration of an AC-130 gunship firing a laser weapon - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گزارش شده است که از این سیستم در هواپیماهای بی پیلوت جنگی به زودی استفاده می شود.

سلاح های لیزری امروز چیز جدیدی نیست. انجنیران این را در یک دهه توسعه داده اند. این سلاح را می توان در هواپیماهای بی پیلوت، هواپیماها و کشتی های جنگی و همچنین برای سربازان استفاده کرد و یا حداقل می توان از این سلاح برای کور کردن پیلوت هواپیماهای دشمن استفاده کرد.

امروزه حتی از هر نوع سلاح به تدریج یک سیستم امنیتی درست می کنند. بنابراین با لیزر که یک سلاح با انرژی بالا و نظامی می باشد نیز می توان این کار را انجام داد.

شرکت Adsys Controls که در کالیفورنیا واقع است در مورد توسعه سیستم های حفاظتی هلیوس که باعث سردرگمی سلاح لیزری دشمن می شود، صحبت کرده است.

یاد آوری می کنیم که برای استفاده لیزر و حداکثر تخریب باید پرتو لیزر در عرض چند ثانیه بالای شی مورد نظر تابیده شود. اما برای پرتو لیزر بالای شی محافظت شده، هلیوس به سرعت پارامترهای آن را مانند قدرت، طول موج، فرکانس پالس و جهت منبع را توضیح میدهد. در آینده (تمام جزئیات این فن آوری به دلایل روشن اعلام نشده است) هلیوس مزاحم تمرکز پرتو لیزر دشمن بالای هدف می شود. گفته می شود که این سیستم یک پرتو ضد لیزر با انرژی پایین را برای گیج نمودن سیستم هدف گیری دشمن می فرستد.

برایان گلد برگ مدیر عامل شرکت Adsys Controls می گوید:- "این نه تنها برای محافظت یک زمان کوتاه است بلکه به طور دایم یک سیستم حفاظتی را ایجاد می کند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала