آیا کلینتون به علت بیماری ذات الریه انتخابات را ترک می کند؟

© REUTERS / Brian SnyderDemocratic presidential nominee Hillary Clinton arrives at the airport following a campaign Voter Registration Rally at the University of South Florida in Tampa, Florida, United States, September 6, 2016.
Democratic presidential nominee Hillary Clinton arrives at the airport following a campaign Voter Registration Rally at the University of South Florida in Tampa, Florida, United States, September 6, 2016. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نامزد نهایی حزب دموکرات امریکا در مراسم بزرگداشت قربانیان حادثه 11 سپتمبر از حال و رفت و اکنون زمزمه‌هایی برای جانشینی او به دلیل بیماری وعدم توانایی برای ادامه رقابت به گوش می‌رسد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران تسنیم «هیلاری کلینتون» در روز 11 سپتمبر و در حالی که برای ادای احترام به قربانیان این حوادث تروریستی در مراسم ویژه آن حضور پیدا کرده بود، ناگهان از حال رفت و جو آشفته انتخابات ریاست جمهوری امریکا را آشفته تر کرد. وضعیت نامطلوب جسمی کلینتون باعث قوت گرفتن تئوری های توطئه ای شد که طی چند ماه گذشته بر بیماری های او دامن می زدند. این رویداد دقیقا به وضعیت سلامتی کلینتون پیوند است، پرسش های زیادی در ذهن رای دهندگان امریکایی و در مورد این نامزد دموکرات برانگیخته است.

کمپاین انتخاباتی هیلاری کلینتون در این رابطه هنوز بیانیه ای منتشر نکرده است ضمن اینکه هنوز مشخص نشده که عامل این حادثه تنها بیماری ذات الریه کلینتون بود و یا علت دیگری را می توان برای آن نام برد.

کمپاین کلینتون قبلا گفته بود، که اسناد و اطلاعات مربوط به وضعیت سلامتی کاملِ وی را به زودی منتشر خواهد کرد اما دیگر چیز پنهانی باقی نمانده است در حال حاضر همه می دانند که هیلاری حداقل به بیماری ذات الریه مبتلاست.

وضعیت کلینتون برای ادامه رقابت با «دونالد ترامپ» جمهوریخواه هنوز مشخص نیست. اما در صورتی که وی نتواند به رقابت ادامه دهد و از دور مسابقه کنار رود، قوانینی وجود داد که به چگونگی انتخاب جایگزینی دیگر توسط کمیته مرکزی حزب دموکرات دلالت دارد.

در این شرایط این وظیفه کادر رهبری حزب دموکرات است که جانشینی برای هیلاری معرفی کند (اگر وی نتواند به رقابت ادامه دهد). در واقع رئیس کمیته حزب موظف است جلسه ای با حضور بزرگان دموکرات تشکیل دهد و به اجماع تمامی افراد حاضر شخص دیگری را معرفی کند مانند «تیم کین» معاون فعلی کلینتون. یا «جو بایدن» معاون «باراک اوباما» و یا هرشخص دیگری.

پایگاه خبری تحلیلی «فُرچون» نوشته است: اگر نامزد پس از انتخابات فوت کند و یا از کار برکنار شود شرایط پیچیده تر خواهد شد اما در صورتی که قبل از انتخابات نامزدی نتواند به مسیرش ادامه دهد رای دهنگان هنوز این فرصت را دارند تا نامزد دیگری را معرفی کنند و به آن رای دهند.

به گفته مقامات ارشد حزب، این سناریو تنها زمانی محتمل است که خود کلینتون تصمیم بگیرد از مبارزات انتخاباتی کنار بکشد اما در حال حاضر نشانه‌ ای در این زمینه موجود نیست.

اما اگر فرض کنیم که چنین شود، سه نفر ممکن است به عنوان نامزد حزب دموکرات مطرح شوند، «برنی سندرز» رقیب اصلی خانم کلینتون در مبارزات مقدماتی، «جو بایدن» معاون باراک اوباما رئیس جمهور فعلی و «تیم کین» کسی که خانم کلینتون به عنوان معاونش برگزیده است.

البته سندرز و کین هیچکدام در جایگاهی ویژه قرار نخواهند داشت. در ماه‌های گذشته که تحقیقات اف بی آی درباره ای میل های افشا شده خانم کلینتون در جریان بود، این احتمال مطرح شد که اگر کلینتون متخلف شناخته شود، مجبور به کناره گیری از رقابت انتخاباتی خواهد شد. در آن زمان نام جو بایدن بیش از همه به عنوان جانشین او مطرح بود.

اگر این اتفاق بیفتد، کنگره امریکا برای اینکه فرد جدید فرصت تبلیغات انتخاباتی داشته و مبارزه انتخاباتی عادلانه باشد، می تواند تاریخ انتخابات را به تعویق بیندازد.

دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان انتخابات امریکا، در ماه های اخیر  مسئله بیماری کلینتون را بدون ارائه دلیل و مدرکی مطرح می کرد ودر حالی که نشانه‌ای از بیماری خانم کلینتون مشهود نبود و بسیاری این ادعا را یکی از ترفندهای انتخاباتی ترامپ در نظر گرفتند.

ولی اوایل هفته پیش که سرفه های کلینتون در کلیولند نظرها را جلب کرد، ستاد انتخاباتی او آن را به آلرژی و مصرف آنتی هیستامین- که باعث خشکی گلو می‌شود- مربوط دانست و اینکه کلینتون مجبور بوده زیاد صحبت کند. اما چند روز بعد و در مقابل دوربین‌های تلویزیونی و طی مراسمی که مربوط به بزرگداشت قربانیان 11 سپتمبر بود، کلینتون تقریبا از حال رفت و به خانه دخترش منتقل شد.

در ابتدا گفته شد بدن کلینتون بعلت گرمازدگی، دچار کم‌آبی شده اما بعد اعلام شد که وی عفونت ریه دارد.

این اتفاق در تاریخ ایالت متحده امریکا بسیار نادر است که نامزدی قبل از انتخابات به دلایل پزشکی و درمانی نتواند به رقابت خود ادامه دهد. در کمپین انتخاباتی سال 1972 میلادی، «توماس ایگلتون» معاون «جورج مک گاورن» نامزد دموکرات به دلیل بروز بیماری افسردگی و استرس و در نهایت بستری شدن در بیمارستان مجبور شد تا از انتخابات کناره گیری کند. کمیته ملی حزب دموکرات نیز «سارجنت شرایور» مدیر شرکت «پیس کرپس» را جانشین وی کرد اما او نیز در رقابت با «ریچارد نیکسون» شکست خورد.

در آینده نزدیک وضعیت سلامتی هیلاری کلینتون، یا وضعیت نامزد جدید دموکرات ها و در نتیجه منصب ریاست جمهوری امریکا مشخص خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала