آیا رقبای امریکا بازار نفت را از امریکا می گیرند؟

© Flickr / Neal Wellonsنفت
نفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
داده های به دست آمده از بازار نفت در ماهِ سپتمبر نشان می دهد که تقاضاِ جهانی برایِ نفت در سالِ 2016 به 1.3 میلیون بشکه در روز افزایش پیدا می کند، که این مقدار 100.000 بشکه کمتر از پیش بینیِ قبلی ست.

داده های به دست آمده از بازار نفت در ماهِ سپتمبر نشان می دهد که تقاضاِ جهانی برایِ نفت در سالِ 2016 به 1.3 میلیون بشکه در روز افزایش پیدا می کند، که این مقدار 100.000 بشکه کمتر از پیش بینیِ قبلی ست.

به گزارشِ تابناک اقتصادی به نقل از خبرگزاری دیاریو کاتولیکو، مطابقِ آمار هایِ گزارش شده، پیش بینی شده است میانگینِ عرضۀ نفتِ افریقا در سالِ 2016، 2.12 میلیون بشکه در روز باشد. آژانسِ بین المللی انرژی در گزارشِ ماهانۀ خود اعلام کرده که فراوانیِ نفت با کاهشِ تقاضا برایِ آن و افزایشِ مداومِ عرضه، بیش از آن چه پیش بینی شده بود ادامه خواهد داشت.

روندِ کنونی، پیشبینیِ فریزِ احتمالیِ تولید —در جهتِ حمایت از قیمتِ نفت- را قوت می بخشد. انتظار می رود توافق بر سرِ فریزِ تولید در نشستِ اعضایِ اپک و عضوِ غیرِ اپک، یعنی روسیه، در اواخرِ ماهِ جاری در الجزایر حاصل شود. اپک پیشبینیِ خود در موردِ عرضه غیرِ اپک در سالِ 2017 را بازنگری کرده و به رقمِ پیش بینیِ شدۀ قبلی، 180.000 بشکه در روز افزوده است.

کویت و امارات متحدۀ عربی، رکوردِ جدیدی را در تولیدِ نفت به ثبت رسانده است، عراق تولیدِ خود را افزایش داده، عرستان در اوجِ تولیدِ خود نسبت به همیشه است، و ایران بیشترین مقدارِ نفت را از زمانی که تحریم هایِ اقتصادی بر داشته شده، استخراج کرده است.

این در حالی ست که تولیدِ نفتِ خامِ ایالاتِ متحده امریکا، در اوریلِ 2015 به بیشترین سطحِ خود از سالِ 1971 به بعد رسید، یعنی تولیدِ روزانه 9.6 میلیون بشکه در روز. این افزایشِ عرضه در حالی ست که رشدِ تقاضا کم بوده است.

آژانسِ بین المللی انرژی در گزارشِ قبلیِ خود اعلام کرده بود که موجودیِ نفتِ خامِ تجاریِ امریکا، در هفتۀ گذشته 14.5 میلیون بشکه کاهش داشته است. این در حالی ست که برخی کشور ها مانند هندوستان اعلامِ تقاضایِ بیشتر برایِ نفت کرده اند. آیا این کاهشِ تولیدِ نفت به این معنی ست که امریکا بازار را به رقبایِ خود که در رأسِ آن ها عربستان قرار دارد واگذار کرده است؟

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала