کالین پاول تخمین زده است که زرادخانه هسته ای اسرائیل متشکل از 200 سرگلوله است

© AP Photo / Elise Amendolaکالین پاول تخمین زده است که زرادخانه هسته ای اسرائیل متشکل از 200 سرگلوله است
کالین پاول تخمین زده است که زرادخانه هسته ای اسرائیل متشکل از 200 سرگلوله است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در ایمیل به سرقت رفته توسط هکرها گفته میشود که، وزیر سابق امور خارجه آمریکا کالین پاول زرادخانه هسته ای اسرائیل را 200 سرگلوله ارزیابی کرده است که به طرف تهران نشانه گیری شده است.

در نامه ای به اسپانسر حزب دموکرات جفری لیدز در باره مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، در برابر معامله با ایران، پاول نوشت که رژیم ایران بعید است که از سلاح های هسته ای استفاده کند، حتی اگر اگر انها به این سلاح دست یافته باشند "بچه ها در تهران می دانند که اسرائیل 200 سرگلوله دارد که تهران را هدف گرفته است." این نامه به تاریخ 3 مارچ سال 2015 نوشته شده بود.
کالین پاول درتمام دوره کاری خود نه تنها وزیر امور خارجه، بلکه پست رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده را نیز عهده دار بود، به همین خاطر است که مفسران بر این باورند که او اطلاعات دقیق در مورد زرادخانه هسته ای اسرائیل دارد. قابل ذکر است که در باره 200 سرگلوله هسته ای اسرائیل، جیمی کارتر رئیس جمهور سابق آمریکا نیز به این موضوع اشاره کرده بود.
پاول خاطر نشان ساخت که او در بسیاری از استدلال نتانیاهو علیه معامله شک دارد، از جمله مورد زمان بندی نیاز ایران برای ساخت سلاح هسته ای. وزیر سابق امور خارجه امریکا گفت که، نخست وزیر اسرائیل هر سال میگوئید که اگر جلو ایران گرفته نشود تا یک سال دیگر قادر به ساخت بمب هسته ای خواهد شد.
او همچنین گفت که "دوستان" خود ابوظبی از معامله در خصوص برنامه هسته ای ایران حمایت میکند و او خودش نیز توافق نامه را قابل قبول میداند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала